DEPARTAMENTS ESPECIALS AL LÍMIT FINS QUAN?

El passat 10 de maig, CCOO vàrem publicar un escrit de cinc pàgines detallant la situació dels departaments especials a Catalunya. Doncs bé, com que ningú n’ha fet cas, hem tornat a patir un greu incident i tot ens fa pensar que no serà l’últim.

Aquesta nit passada, un intern ubicat al departament de sancionats ha provocat un incendi a la cel·la que ha començat amb un codi vermell i ha acabat amb un codi 0.  L’intern ha acumulat a la zona del lavabo i de l’armari tot el que ha trobat al seu abast per aconseguir calar foc (cadira, galleda, papers, roba, tovallola, matalàs) i ha provocat  un incendi considerable.  Els funcionaris de servei assignats al departament han acudit ràpidament i han observat com per la porta de la cel.la sortia fum i que hi havia tres focus de foc a l’interior. De  manera immediata s’ha activat CODI VERMELL i, al mateix temps, s’ha fet una primera intervenció buidant fins a 3 extintors per intentar apagar el foc. Els dos caps de serveis presents s’han personat de manera immediata amb la guàrdia de nit i, entre tots, han aconseguit extingir el foc, fent ús de la mànega d’incendis.

Un cop finalitzat aquest greu incident, dos interns que comparteixen cel·la discuteixen entre ells i obliguen els funcionaris a assistir per tal d’evitar una baralla imminent i, al mateix temps,  una ambulància i els mossos d’esquadra es presenten per efectuar una altra sortida mèdica prevista amb la necessària presència dels funcionaris, i així, no es pot oferir un servei amb garanties.  O potser us imagineu un Codi 0 a dos mòduls diferents alhora?  Potser a hores d’ara no estaríem parlant únicament de conseqüències econòmiques.

Des de CCOO volem remarcar la necessitat urgent d’augmentar el nombre d’efectius a les guàrdies i cal que es faci ja!   Tots els serveis es troben amb escassetat de funcionaris, les nits es fan complicades quan hi ha més d’una necessitat i, als darrers temps, els caps de setmana es produeixen baralles multitudinàries, símptoma de sensació d’impunitat per part dels interns.

Gràcies a la ràpida actuació de tots els funcionaris que han participat en l’incident s’ha aconseguit controlar el codi vermell i treure l’intern de la cel·la, el qual, presentava un estat que ha fet necessària  l’activació de codi 0 i ha hagut de ser traslladat fins a l’hospital en sortida vital.

Des de la secció sindical de CCOO Brians 1, volem lloar la immediatesa i professionalitat, tant dels caps de serveis com dels funcionaris presents. Han estat capaços de controlar de forma ràpida i professional una situació realment greu, estressant i perillosa, a més de salvar la vida a l’intern.

Els treballadors de Brians 1 no es mereixen aquesta exposició continuada al perill. És imprescindible l’augment immediat de la plantilla amb  personal adequadament format.

Sant Esteve Sesrovires, 17 de maig de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. BRIANS 1 SOBRE LA SITUACIÓ LÍMIT  DEL D.E.