EL GOVERN NOMENA NOU SECRETARI DE MESURES PENALS

AVUI, DIMARTS 7 DE SETEMBRE DE 2021, EL GOVERN HA NOMENAT SERGI BLÀZQUEZ COM SUCCESSOR DEL DIMITIT AMAND CALDERÓ.

CCOO JA HEM SOL·LICITAT UNA REUNIÓ AMB EL NOU SECRETARI!

Amb aquest nou nomenament continuen els canvis iniciats al departament de Justícia, fruit de les darreres eleccions i de la detecció per la nova consellera de la necessitat d’un canvi de model que CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, ja havíem anunciat i exigit com imprescindible.

Al nou equip del Departament de Justícia, liderat per la consellera Lourdes Ciuró, el secretari  general del departament Joaquim Clavaguera i la subdirectora general de RR.HH. Begoña Vericat, s’han afegit nous canvis en la Secretaria de Mesures Penals, Rehabilitació i Atenció a la Víctima (SMPRAV), amb Sergi Blàzquez com a nou secretari, Pedro Domínguez com a nou subdirector general de centres, i altres nomenaments en els equips directius de la SMPRAV i el departament que podrien demostrar que la voluntat de canvi manifestada per la consellera des de la primera reunió amb CCOO i la resta d’agents socials, sembla de debò.

Amb aquest darrer nomenament y el retorn de responsables amb coneixement de la realitat penitenciària i amb experiència en l’àmbit d’interior, es posen les bases que possibiliten un canvi de rumb necessari en les polítiques penitenciàries catalanes, que CCOO amb tot el col·lectiu de treballadors i treballadores penitenciàries considerem absolutament necessari

CCOO ja vam comunicat a la consellera i al nou Director General d’Afers Penitenciaris que s’ha de posar remei a l’ensorrament que ha suposat l’atac continu d’aquests darrers anys al personal penitenciari, i que és absolutament necessari entre altres mesures:

• L’aprovació de la jubilació anticipada.
  • Millora general de condicions laborals i recuperació dels drets arrabassats.
  • Adopció d’una política efectiva de reducció i prevenció de les agressions.
  • Suspensió i rectificació de la circular 2/2021.
  • Posar fi a la precarietat del personal interí.
  • Finalització dels expedients persecutoris no justificats.
  • Increment de les plantilles penitenciàries

Fonts del Departament de Justícia afirmen que Sergi Blàzquez arriba per tractar d’assolir com a objectiu:

[…] trobar l’equilibri just entre les polítiques de rehabilitació i reinserció social de les persones internes en els centres penitenciaris i els drets dels funcionaris públics i de la resta de personal que les atenen. L’objectiu és que els drets d’uns no vagin en detriment dels altres. Així mateix, promoure el diàleg i la negociació i escoltar totes les parts seran la base de funcionament per afrontar els litigis i conflictes que sorgeixin […]

CCOO ja hem sol·licitat una reunió amb el nou secretari i el seu equip

S’ha de començar d’una vegada a posar fil a l’agulla i demostrar amb fets reals mes enllà de les paraules la voluntat de canvi de rumb que porti a la millora real del servei i de les condicions del personal penitenciari.

Barcelona, 7 de setembre de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DEL NOMENAMENT DEL NOU SECRETARI DE MESURES PENALS