EL TEATRE DE CSIF I UGT

Comèdia dramàtica de manipulació i embolic ideada i escrita per CSIF i UGT en 9 escenes i 3 actes:

Dramatis personae:

El dolent: CSIF

El sincer: CCOO

El mut: UGT

Passaven per allí: La resta de sindicats menors.

Acte 1

Escena 1

El novembre de 2018 el senyor Iñaki Rivera realitza en el programa de TV3 «Tot es mou» unes declaracions on qualifica als treballadors penitenciaris catalans com a torturadors i manifesta que el sistema penitenciari català permet i oculta maltractaments i fins i tot morts sospitoses. Només li va faltar acusar-nos de genocidi. La indignació en tot el col·lectiu penitenciari és unànime i total.

Escena 2.

Després de la indignació general, 200 companys recullen fons per a una querella que es troba en procés. UGT anuncia que també la presentarà (I JA MAI MÉS ES VA SABER). CSIF també manifesta que es querellarà. CCOO posem una denúncia en el jutjat de guàrdia (exactament el 18 de desembre de 2018, fa gairebé DEU MESOS).

Acte 2

Escena 3

El 23 de GENER de 2019, CSIF manifesta que es realitzarà l’endemà el necessari acte de conciliació previ a la presentació de qualsevol querella en el jutjat de 1a instància núm. 48. Una vegada realitzat l’acte de conciliació, el següent pas de CSIF hauria de ser presentar la querella en un jutjat. ¿I que fa CSIF? Cri-cri, cri-cri, cri-cri (so de grills).

Escena 4

Se celebren les eleccions sindicals al març. CSIF i UGT han aconseguit vendre als treballadors que fan el que en realitat no fan.

Escena 5

A causa de la denúncia de CCOO, el jutge d’instrucció núm. 3 de BCN obre diligències al MARÇ i al MAIG cita a Rivera per a prestar declaració el 18 DE SETEMBRE passat en qualitat d’investigat i amb assistència del seu advocat. Les coses de palau, van a poc a poc però van. El jutge, que persegueix d’ofici i té el vídeo i la transcripció de les declaracions a TV·, NO veu la necessitat de citar a CCOO a declarar.

Acte 3

Escena 6

A principis de setembre CCOO pregunta a CSIF per telèfon si ha presentat efectivament la querella, CSIF admet que no l’ha presentat encara. Ens olorem el pitjor. A UGT no li preguntem perquè ja sabem que ni va fer ni farà res, que la seva “querella” inexistent i mai presentada era només un engany per a les eleccions.

Escena 7

El 12 de setembre, i davant l’impacte mediàtic de la cridada a declarar de Rivera, CSIF celebra una executiva on diu que continuarà el procés de la querella però NO diu si l’ha presentat al jutjat d’instrucció o no. Després de la seva executiva més cri-cri, cri-cri, cri-cri (so de grills).

Escena 8

El 18 de setembre passat Rivera declara davant el jutge d’instrucció núm. 3 per la denúncia de CCOO, que es persegueix d’OFICI. CCOO NO hem estat citats a la declaració. El jutge i el fiscal tenen l’enregistrament i la transcripció de l’entrevista, que són el 100% de les proves.

Escena Final

El divendres passat, 4 d’octubre, gairebé NOU mesos després de l’acte de conciliació, CSIF, diu que aquesta vegada sí, que presentarà la querella, que ho farà de veritat (AL·LELUIA!!!) però ho fa amb un escrit i nota de premsa amb més MENTIDES, acusant CCOO de presentar la denúncia «el mes passat», és a dir al setembre (en realitat es va presentar DEU mesos abans), i que no ens presentem a la declaració de Rivera, quan en realitat CCOO no vam ser citats pel jutge. De fet, el PROCÉS de la denúncia de CCOO CONTINUA.

Finalitza tal com va començar la comèdia dramàtica d’embolic i manipulació de CSIF i UGT, el sindicat grill i el sindicat mut, que canten molt o no canten res, però en realitat després es passen el dia dormint i acusant els altres.

En CCOO sabem que no es pot mentir ni als interns, ni als companys.

Una mentida pot salvar la situació a curt termini però a mitjà termini destrueix la credibilitat i l’efecte final és absolutament desastrós.

Per això CCOO no ho fem MAI. És una norma bàsica en l’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO que seguim rigorosament.

S’atribueix a Churchill la frase «es pot enganyar a alguna gent durant molt de temps, a molta gent durant algun temps però no a tota la gent durant tot el temps». Tant de bo CSIF i UGT aprenguin alguna vegada de tan sàvies paraules i canviïn la seva manera d’actuar perquè si no ho fan, els augurem un mal futur,

Barcelona a 6 d’octubre de 2019

DESCARREGA EN PDF LA NOTA SOBRE EL TEATRE DE CSIF i UGT