ELECCIÓ D’ÀMBITS FUNCIONALS I TERRITORIALS AMB TRAÏDORIA I SENSE GARANTIES!

 

Ahir 8 d’agost de 2019 l’Administració va publicar per sorpresa i en ple període de vacances una nota adreçada a totes les persones integrants de la Borsa de treball de personal del cos tècnic d’especialistes, grup de serveis penitenciaris, per tal d’optar a la nova estructura de la Borsa pactada en la modificació de data 25 de juny de 2019 de l’acord base sobre la regulació del 12 de juliol de 2006.

CCOO NO VÀREM SIGNAR la modificació del 25 de juny d’aquest any per les raons que en la nostra nota informativa de 26 de juny passat vam donar:

  • L’Administració ha aconseguit legalitzar l’existència de dues borses, la d’interins i la de reforç, que no existia en l’acord de 2006.
  • No hi ha mecanisme de pas de la borsa de reforços a la d’interins. 
  • Amb la regulació de 2006, abans de procedir a l’expulsió de la borsa, la comissió de seguiment havia de ratificar aquesta expulsió. Ara no fa falta. 
  • Els informes negatius els faran els centres, que seran els que en primera instància contestaran a les al·legacions dels afectats. 
  • La comissió de seguiment de la borsa passa de ser un òrgan amb capacitat decisòria per a ratificar o no actes de l’Administració a ser un simple secretari que, a part del dret a la rebequeria, únicament pot dir amén al que l’Administració amb llibertat faci i desfaci. 
  • El canvi d’àmbit funcional i territorial no dependrà exclusivament del funcionari sinó que serà una decisió discrecional de l’Administració, que si vol, l’acceptarà, i si no, no ho farà. 
  • Els terminis per a oferir una plaça a les persones en borsa són simplement demencials. 
  • Desaparició d’altres motius personals de suspensió que no estiguin inclosos en la darrera modificació de la borsa

Segons la nota de l’Administració, els treballadors interins han d’emplenar una plantilla, fins al 8 de setembre, on han de triar els àmbits territorials i els funcionals que desitgen, i en el cas dels interins en llocs estructurals indefinits, manifestar si volen renunciar a la seva plaça i optar a una altra dins dels àmbits funcionals i territorials triats.

Per desgràcia la nota evidencia molts punts foscos i detalls de gran importància completament absents i buits que deixen als treballadors interins en una situació de gran incertesa i inseguretat.

  • No queda clar si es poden triar àrees lligades o s’han de fer de manera absoluta, és a dir, triant per exemple oficines per a tots els àmbits territorials triats, o només per a alguns.
  • No queda clar si és obligatori definir els àmbits i que passarà si no es tria cap. Es participa en tots els àmbits per defecte o el treballador quedarà automàticament fora de la borsa com a cessament per alguna raó?

La possibilitat de renúncia dels interins en plaça estructural indefinida que indica la nota porta implícita la inseguretat més absoluta i total perquè ni tan sols hi ha un catàleg de places que triar.

  • Si no apareix plaça dels àmbits triats, pot perdre la seva i cessar igualment?
  • El cessament es guarda en recambra i s’activa a futur encara que el treballador canviï d’idea i per causes sobrevingudes decideixi anul·lar la renúncia?
  • És una renúncia amb termini indefinit i etern de manera que deixi a l’Administració via lliure absoluta per a cessar el funcionari quan li vingui bé a ella i no al treballador?
  • El funcionari podrà renunciar a la plaça que se li ofereixi i mantenir la que ja té? Podrà triar plaça entre les disponibles? Sabrà quins són i la condició del nomenament? Hi haurà algun llistat de places o l’Administració realitzarà les assignacions amb trucades telefòniques que ningú pot verificar que s’hagin fet degudament?
  • Què passa si no et localitzen al telèfon tenint en compte els terminis demencialment curts de només UNA hora entre trucades que van acordar UGT, CSIF, CATACi CSC amb l’Administració? T’aplicaran la renúncia i et manaran al pitjor lloc dels possibles, actuaran d’ofici? 
  • Res impedia fer una acte públic com anteriorment i amb coneixement de les places, qui controla que l’Administració faci bé les coses amb aquesta modificació?
  • Qui impedirà el conegut «mangoneo» d’altres èpoques?

Si alguna cosa evidencia la nota d’ahir i que desenvolupa l’acord vergonyós i claudicant d’UGT, CSIF, CATAC i CSC del 25 de juny pel qual es va modificar part de l’acord de 12 de juliol de 2006 (que malgrat el que interessadament i sospitosament digui UGT en la seva nota (des)informativa segueix en vigor) és que està mal formulat, és jurídicament insegur i és voluntàriament fosc, de manera que es possibiliten les conegudes actuacions per la porta de darrere en un tema tan extraordinàriament sensible com el dels treballadors interins, ja que afecta directament al seu lloc de treball, el seu sou i les seves condicions de treball.

CCOO vèiem venir el que anava a passar i per això ens vàrem negar a signar la modificació de l’acord de 2006, ja que beneficiava únicament a les necessitats d’Administració a canvi de res.

No vam entendre llavors perquè CSIF, CATAC , CSC i sobretot UGT maldaven per signar-li a l’Administració un acord a canvi de res, només de condicions que l’Administració anava a donar sí o sí perquè li interessava.

Desconeixem si va ser per falta d’interès o els motius perquè els sindicats signants UGT, CSIF, CATAC y CSC actuessin d’aquesta manera, cedint de manera absurda i incomprensible en molts aspectes que en canvi CCOO si vam defensar, com l’eliminació de l’existència de dues bosses, l’establiment de termes de temps amb seny per a avisar als companys en bossa, que la comissió de seguiment de la bossa no es convertís en un òrgan buit de contingut on per la seva composició l’Administració sempre guanya, etc., etc.

D’altra banda resulta curiós i bastant preocupant que UGT opti per repetir diverses vegades al llarg de la seva nota d’ahir que l’acord de 2006 està «de facto» derogat» i que el que es va signar el 25 de juny passat és un «nou» acord, indici clar que sap que no és veritat: «excusatio non petita, accusatio manifesta».

El que diu UGT és MENTIDA. L’acord de 2006 no s’ha derogat. Només s’ha modificat, i malauradament s’ha fet a molt pitjor. El text de modificació publicat el 25 de juny es defineix precisament com a «modificació», no com a acord, i no es publiquen tots els articles del supòsit «nou» acord de borsa, ja que es deixen plenament en vigor els articles no afectats de l’acord de 2006.

A saber quines són les intencions que l’intent de maniobra oculta però ens les imaginem per haver-les experimentat ja en el passat com a sindicat i com sobretot com a treballadors.

CCOO hem integrat en les nostres files i als grups de negociació  companys de PIPCA 500 que assisteixen a les reunions amb l’Administració amb plena capacitat i sempre en defensa dels nostres companys interins.

CCOO hem estat, estem i estarem sempre IRREVOCABLEMENT a favor dels interins amb tres principis bàsics com eix de la nostra actuació:

Justícia

Equitat

Transparència

Aquests principis han de ser necessàriament el nord de tot sindicat que es vulgui definir com a defensor dels drets dels treballadors i treballadores.

Malgrat els intents de grups de connivència amb l’Administració, CCOO no permetrem que cap ni un, sigui l’Administració o sigui un sindical, s’apropiï i manipuli un tema tan sensible com el dels companys interins.

Barcelona a 09 d’agost de 2019

 

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO SOBRE L’ELECCIÓ D’ÀMBITS FUNCIONALS I TERRITORIALS FETA AMB TRAÏDORIA I SENSE GARANTIES PER L’ADMINISTRACIÓ

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE L’ADMINISTRACIÓ ALS INTERINS DE LA BORSA

DESCARREGA EN PDF EL FORMULARI PER ESCOLLIR LES ÀREAS FUNCIONALS I TERRITORIALS

PERQUÉ CCOO NO VÀREM SIGNAR EL 25 DE JUNY PASSAT LA MODIFICACIÓ DE L’ACORD DE BORSSA DE 2006

US CONTINUAREM INFORMANT!!!