ÉS HORA DE POSAR FIL A L’AGULLA!

EL PERÍODE DE RELLEU DELS CÀRRECS DE LA CONSELLERIA QUE ENS HAN PORTAT A LA DESASTROSA SITUACIÓ ACTUAL JA HA ACABAT

ÉS L’HORA JA D’APLICAR LES SOLUCIONS!

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, vam rebre ahir una comunicació de la consellera de Justícia Lourdes Ciuró, on comunicava que a falta únicament de visitar el Centre Obert 2 de Barcelona, havia finalitzat les visites als centres penitenciaris catalans.

La consellera ens manifesta en el seu escrit que:

[…] He pogut copsar de primera mà quina és la realitat de les presons catalanes, els neguits i les legítimes demandes, algunes històriques, de tots els col·lectius que en formen part […] Les reunions les he mantingut per separat entre la direcció i el personal del centre, i tothom qui ha volgut ha pogut comentar-me la seva visió i les seves propostes de millora, en plena llibertat.[…] He complert amb el que em vaig comprometre a la reunió que vàrem mantenir el passat 18 de juny. Però la feina tot just comença ara i tenim per endavant, i aquest és la meva voluntat ja manifestada públicament, el repte d’abordar un procés de diàleg per millorar la situació actual als centres penitenciaris de comú acord i garantint sempre la seva funció social de reinserció i rehabilitació. Soc plenament conscient de la situació actual als centres penitenciaris, de les peticions dels diferents col·lectius que hi treballen. És la meva voluntat treballar conjuntament per trobar solucions, dins dels marges d’actuació de què disposem, però sempre amb esperit constructiu.[…]

CCOO durant la reunió del 18 de juny amb la consellera li vam lliurar en mà un complet informe sobre la greu situació penitenciària actual, amb diagnòstic de la situació i aportació de mesures i solucions als greus problemes detectats:

(feu clic a l’enllaç per descarregar l’informe 2021 de CCOO)

CCOO també li hem fet arribar als comandaments del departament de justícia un complet informe sobre la gravíssima situació de les agressions en el sistema penitenciari català informant de les dades, les causes, les conseqüències i les solucions:

(feu clic a l’enllaç per descarregar l’informe 2021 de CCOO sobre les agressions al sistema penitenciari català)

Una vegada nomenat el nou secretari de mesures penals, el director general, d’assumptes penitenciaris, substituïts els subdirectors de centres i personal etc., cal reunir amb urgència el Grup de Treball Penitenciari i la Comissió de Seguiment de l’acord per a resoldre els problemes que sofreix el sistema penitenciari català:

• Jubilació anticipada
  • Reconeixement com a agents d’autoritat
  • Agressions
  • Suspensió i modificació de la Circular 2/2021
  • Integració del PRPen el complement específic
  • Acabar amb el «bolsazo» als interins
  • Problemàtica específica de cada centre

I ENCARA HI HA MOLTS MÉS PROBLEMES QUE S’HAN DE RESOLDRE JA!

Barcelona, 22 de setembre de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO

DESCARREGA EN PDF LA NOTA DE LA CONSELLERA ENVIADA A CCOO

DESCARREGA EN PDF L’INFORME 2021 SOBRE LA SITUACIÓN DEL SISTEMA PENITENCIARI CATALÀ