C.P. BRIANS 2: EXTREMEM LES MESURES DE PREVENCIÓ DAVANT EL COVID-19

Davant del que podria ser el primer brot confirmat de COVID-19 al nostre centre penitenciari, segons el que estableix el document del Ministeri de Sanitat “ESTRATEGIA DE DETECCIÓN PRECOZ, VIGILANCIA Y CONTROL DE COVID-19” i segons el qual “se considerará brote cualquier agrupación de 3 o más casos con infección activa en los que se ha establecido un vínculo epidemiológico”, la secció sindical de CCOO ens hem posat en contacte amb la direcció del centre per a que implementi TOTES les mesures que estiguin al seu abast per a tallar eficaç i urgentment aquest brot.

Necessitem, de manera immediata, la cobertura de totes les incidències que s’han produït amb la reincorporació del personal cessat fa una setmana, ara és quan més necessaris són els reforços per a cobrir els serveis, i el lliurament d’equips de protecció de millor qualitat (mascaretes FFP2) al personal de les unitats afectades (tallers i area de serveis) per a disminuir el risc de contagi.

Igual que, des del primer dia, hem traslladat al personal del nostre centre la necessitat de complir amb les mesures de protecció genèriques davant el coronavirus (mascaretes, distància social, higiene de mans) hem exigit, exigim i exigirem a la nostra Secretaria de Mesures Penals SMPRAV que doti als centres penitenciaris de l’estoc de material necessari per a garantir la seguretat i salut dels treballadors/res (la previsió de necessitats de mascaretes ffp2 de la SMPRAV pel quart trimestre de l’any és de 6900 per 4500 treballadors/es, toquem a 1’5 per cap).

L’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO ja ha contactat amb la SMPRAV demanant la substitució dels companys afectats i recordant el reforç de les mesures preventives.

La SMPRAV no ha d’oblidar que és la responsable de garantir la seguretat i salut dels treballadors/res

Desitgem una ràpida i bona recuperació als quatre companys/es afectats/des i que la desena de funcionaris que estan a l’espera del PCR tinguin bones notícies.

CP Brians2, a 07 d’octubre de 2020

DESCARREGEU EN PDF LA NOTA DE LA SECCIÓ SINDICAL DEL C.P. BRIANS 2