JUBILACIÓ ANTICIPADA CCOO ENS REUNIM AMB LES PORTAVEUS D’ERC AL PARLAMENT, EL CONGRÉS DELS DIPUTATS I EL SENAT

CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, ENS VAM REUNIR AMB ERC EN SUPORT DE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES PENITENCIÀRIES CATALANES!

Dimarts passat, 12 d’abril de 2023, CCOO ens vam reunir telematicament amb les portaveus d’ERC en la comissió de justícia del Parlament de Catalunya, Ana Balsera, en la comissió de justícia del congrés dels diputats, Carolina Telechea, i al Senat, Laura Castel.

CCOO vam preguntar a les representants d’ERC per la situació de la jubilació anticipada del personal penitenciari, que actualment es tramita a través de dues vies:

• La via extraordinària d’una esmena introduïda pel grup parlamentari d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) en el projecte de Llei de Mesures d’Eficiència processal del servei públic de Justícia. Aquesta esmena modificaria la Llei General de la Seguretat Social (LGSS) introduint una disposició addicional que inclou la normativa de la nostra jubilació anticipada. Aquesta és la via seguida pels mossos, l’Ertzaintza i la Policia Foral de Navarra.
  • La via ordinària fixada pel Reial decret 1698/2011 de 18 de novembre, pel qual es regula el règim jurídic i el procediment general per a establir coeficients reductors i anticipar l’edat de jubilació en el sistema de la seguretat social. El procés finalitza per mitjà d’un reial decret i és la via per la qual van aconseguir la jubilació anticipada els policies locals i els bombers.

Les representants d’ERC en el Parlament de Catalunya, el Congrés dels Diputats i el Senat, ens van informar que la Llei d’Eficiència Processal, on va inclosa l’esmena d’ERC que introduiria la nostra jubilació anticipada en la LGSS, entrarà a debatre’s en la comissió de justícia del congrés dels diputats aquesta mateixa setmana, i tant el govern central com els partits que el secunden tenen la ferma intenció que aquesta llei s’aprovi com a més tard al juliol.

CCOO novament els hem recordat de la necessitat absoluta que s’aprovi la jubilació anticipada per al personal penitenciari i hem insistit en la necessitat que es trobin mecanismes adequats perquè s’introdueixi també la jubilació anticipada del PERSONAL DE TRACTAMENT, injustament i arbitràriament exclòs pel departament de justícia.

CCOO també hem preguntat per les gestions realitzades amb el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

Les representants d’ERC ens han informat que han sostingut entrevista amb el ministre José Luis Escrivá, denunciant la injustícia que suposa que els treballadors i treballadores penitenciàries catalanes no tinguem encara la jubilació anticipada. Segons ens van informar, el ministre va semblar entendre la necessitat de la jubilació anticipada per al nostre col·lectiu i no va mostrar rebuig.

CCOO no tirarem les campanes al vol, i tenim clar que encara que la situació política sembla ser favorable als interessos del col·lectiu penitenciari, encara queda treball per fer.

L’aprovació en el Parlament de Catalunya el 30 de març passat de la resolució a favor de la jubilació anticipada del personal penitenciari instada i treballada per CCOO i presentada pel grup parlamentari d’En comú Podem, va ser un pas decisiu en suport a la nostra reivindicació (feu clic)

La resolució parlamentària vincula formalment al Govern de la Generalitat de Catalunya, i el fet que hagi estat aprovada per unanimitat absoluta (i per aconseguir  això CCOO vam treballar amb gran intensitat amb diversos grups parlamentaris)  és un MISSATGE POLÍTICAMENT FORT QUE S’ENVIA AL GOVERN DE L’ESTAT que és el que fet i fet finalment ha d’aprovar la jubilació anticipada.

TOTS ELS GRUPS SENSE EXCEPCIÓ es van mostrar favorables a la nostra jubilació anticipada, que van qualificar de reivindicació històrica dels treballadors i treballadores penitenciàries catalanes, i es van comprometre a defensar-la i influir en els seus grups polítics en l’àmbit de l’estat.

CCOO CONTINUEM TREBALLANT!

Barcelona, 17 d’abril de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ DE CCOO AMB LES PORTAVEUS D’ERC AL PARLAMENT DE CATALUNYA, EL CONGRÉS DELS DIPUTATS I EL SENAT