L’ESPERPENT DE LA VOTACIÓ D’HORARI COMPACTAT

El divendres passat 20 de març el Secretari General d’Institucions Penitenciàries va emetre una resolució que permetia horaris compactats de 24 hores en els centres penitenciaris de la resta de l’Estat.

CCOO immediatament ho vàrem sol·licitar aquest mateix divendres 20 de març, i vam fer pressió sobre la nostra SMPRAV durant el cap de setmana (el mateix Secretari General de CCOO de Catalunya va mantenir converses amb la consellera) perquè es revisessin els horaris dels centres oberts i s’adoptés la mesura de compactació per als GSI, sempre amb la intenció de reduir l’exposició dels treballadors al mínim possible.

La SMPRAV, sempre oposada a permetre fer 24 hores continuades, i que ho havia prohibit de manera taxativa en les seves instruccions anteriors, finalment va decidir fer-nos cas i el dilluns 23 va donar instruccions als centres perquè ahir 24 de març hi hagués votacions entre els GSI.

La nostra sorpresa va ser en veure que únicament s’oferien tres cadències, una d’elles (l’horari 1-3 de M/T/N-L-L-L) COMPLETAMENT ABSURDA i que en realitat només reduïa les opcions a un 2-6 (M/T-M/T/N-L-L-L-L-L-L) o quedar-se com s’estava.

CCOO IMMEDIATAMENT i durant la nit del 23 contactem amb la SMPRAV fent-li veure que l’horari 1-3 (camuflat com a M/T/N-L-L-L-M/T/N-L-L-L) ESTAVA EQUIVOCAT, ÉS ABSURD I ENCARA MÉS, ÉS COMPLETAMENT ESTÚPID.

• El 1-3 és ABSURD perquè suposava afegir UNA NIT MÉS PER CICLE, és a dir AUGMENTAVA L’HORARI DELS GSI EN UN 33% EN CÒMPUT ANUAL, augmentant l’exposició dels treballadors en comptes de disminuir-la i en un context on TOTS els col·lectius han reduït horaris per a reduir l’exposició.
  • EL 1-3 ÉS ESTÚPID perquè no sols AUGMENTA L’EXPOSICIÓ DELS TREBALLADORS sinó que el reforç va directament a la nit i l’ÚNIC EFECTE SERIA TENIR LES NITS COBERTES AMB DOS GUÀRDIES EN COMPTES D’UNA.

CCOO vàrem argumentar que EL 1-3 CORRECTE seria posar un, dos o tres dies de lliurança entre el bloc de M/T i M/T/N deixant-lo M/T-L-L-L-M/T/N-L-L-L. Addicionalment els treballadors dels centres haurien de poder decidir si posar un, dos o tres dies de lliurança entre la M/T i la M/T/N

Per a la nostra sorpresa, l’Administració si bé a la nit del 23 es va mostrar receptiva i va semblar entendre l’absurd de l’1-3, al matí ES VA ENROCAR DIENT QUE ERA EL MATEIX QUE OFERIA II.PP. DE LA RESTA DE L’ESTAT.

ÉS MENTIDA!!!!

I és mentida perquè el que va oferir la S.G.II.PP. van ser dos horaris model (un 2-6 i un 1-3) però en el punt 5 de la resolució HABILITAVA ALS CENTRES D’ACORD AMB ELS TREBALLADORS A PROPOSAR A LA S.D.G. DE II.PP. QUALSEVOL ALTRE HORARI:

5.- Por la Subdirección General de Recursos Humanos podrán autorizarse otras cadencias para el personal sujeto a turnicidad, a propuesta de la Dirección del Centro y de conformidad con la mayoría del personal funcionario afectado.

I és el que han fet a la resta de l’estat. TOTS ELS CENTRES DE L’ESTAT S’HAN ACOLLIT AL PUNT 5.

CCOO vàrem parlar ahir amb les instàncies més altes de la SMPRAV i ens consta que altres sindicats també ho van intentar però l’efecte va ser desoladorament nul. Es van enrocar en una decisió que sabien absurda i van continuar oferint únicament l’1-3 absurd, salvatge i inútil, el 2-6 supercompactat i el del centre com a opcions úniques.

L’única resposta va ser que si l’1-3 no agradava, que no ho votessin.

CCOO EXIGIM QUE ELS CENTRES PUGUIN ESTABLIR L’HORARI AD HOC NECESSARI IGUAL QUE OCORRE EN LA RESTA DE CENTRES PENITENCIARIS DE L’ESTAT.

CCOO EXIGIM QUE PER DECISIÓ DELS TREBALLADORS DE CADA CENTRE, ES PUGUI POSAR UN, DOS O TRES DIES DE LLIURANÇA ENTRE LA M/T I LA M/T/N DEL 2-6.

SI EN LA RESTA DE L’ESTAT CADA CENTRE HA POGUT TRIAR EL SEU HORARI, NOSALTRES TAMBÉ!

CCOO des de l’inici d’aquesta crisi som constructius i estem intentant en tot moment ajudar en la mesura de les nostres capacitats a implementar mesures de caràcter extraordinari que protegeixin als treballadors proposant contínuament mesures. TOTES les que s’han aplicat fins ara en la seva majoria han estat plantejades pels treballadors i proposades i defensades per CCOO, i normalment l’Administració ha estat receptiva tot i que ho ha fet de manera molt poc àgil i lenta.

No obstant això ahir l’Administració es va enrocar en un «ordeno i mando» absurd i, la qual cosa és pitjor, SABENT DE SOBRES QUE ERA ABSURD i que el que proposava ESTAVA EQUIVOCAT, però ENCARA AIXÍ l’Administració va mantenir la seva decisió.

QUI NO ENTENGUI EL QUE ENS ESTEM JUGANT, QUE ÉS LA SUPERVIVÈNCIA DELS TREBALLADORS EN UNA SITUACIÓ DE CRISI EXTREMA, NI TÉ CABUDA EN LA SECRETÀRIA, NI TÉ CABUDA COM A GESTOR DE RECURSOS. I HAURIA DE SER IMMEDIATAMENT CESSAT/ADA ABANS QUE PUGUI CONTINUAR FENT MÉS MAL.

Barcelona a 25 de març de 2020

#NOsensemascaretes

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT DE L’AGRUPACIÓ DE PERSONAL PENITENCIARI DE LES VOTACIONS D’HORARI COMPACTAT D’AHIR