MESA GENERAL 13.12.2019 – ELS FONS ADICIONALS PELS SEUS AMICS DE LA CAIXA

A la reunió de divendres de la Mesa General de Negociació els temes tractats van ser dos: l’aplicació del fons addicional del 0,25% de la massa salarial, acordat per CCOO i UGT amb el Govern de l’Estat, i el procés d’oposicions als diferents cossos de la Generalitat.

Pel que fa a les oposicions, CCOOtornem a explicar que entre una oposició pura i un concurs de mèrits que no garanteix la seguretat jurídica dels/de les aspirants, hi ha camins diversos que fa anys que proposem. I que cal respectar l’esperit de l’Acord estatal per a l’estabilització, amb unes proves i valoracions excepcionals, i que es pot fer dins la legalitat vigent.

Mentre algun sindicat demana aturar les oposicions esperant un sentència europea, i sense tenir en compte la recent sentència de l’Audiència Nacional que afirma que eximir d’oposicions no té cap base jurídica, nosaltres ens hi neguem. No hi ha cap expectativa que aquesta sentència europea pugui modificar la legislació existent, i es frustrarien les expectatives de molta gent que fa anys que estudien per aquestes oposicions. Ara bé, si aquesta sentència pogués ajudar a persones que quedin fora del procés opositor, buscarem la forma de solucionar-ho perquè la responsabilitat és dels governs que no han convocat oposicions.

Respecte el primer punt, el Govern planteja una sèrie de mesures que implicarien 2M€, que ja no havien estat acceptades per CCOO i UGT a la comissió de seguiment de l’Acord. Afegeix aportar els altres 11’7M€ al Pla de Pensions com a nova proposta, en lloc d’acumular-los pel 2020 com plantejava a la comissió seguiment. O sigui, que no serien retribucions directes !! Podria semblar que aquest Conseller li preocupa més quedar bé amb l’entitat bancària que amb els treballadors i treballadores de la Generalitat.

CCOO ens manifestem en contra i proposem un repartiment lineal dels 13’7M€, excloent els complements més elevats, per lluitar contra les diferències salarials en l’àmbit de la Generalitat, que afecten les dones majoritàriament. Recordem al Govern que aquests diners no venen d’una negociació pròpia a Catalunya sinó d’un acord de CCOO i UGT a nivell estatal. Estem totalment d’acord amb les adequacions de les retribucions dels col·lectius que inicialment proposava el Govern, però els recordem que són problemes generats per la pròpia Generalitat al llarg d’aquests anys, amb el què s’ha de fer amb fons propis i no amb addicionals. Hem de lamentar la proposta de IAC-CATAC que planteja que es facin servir els fons addicionals per a recuperar les pagues extres robades. Una proposta que permetria al Govern estalviar-se una bona quantitat de diners a costa dels i les treballadores públiques. Davant la nostra reacció de sorpresa, diuen que no és una proposta en ferm. Finalment, el Govern diu que davant la falta d’acord, ells decidiran. Una forma ben peculiar d’entendre la negociació col·lectiva per part del Conseller Jordi Puigneró.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ DE MESA GENERAL