NEGOCIACIÓ DELS FONS ADDICIONALS 2019

L’acord de retribucions de l’any 2019 signat el 8 de gener per CCOO i UGT amb el Govern de la Generalitat preveu l’increment addicional d’un 0,25% de la massa salarial, restant pendent negociar la seva distribució. Després de diverses reunions amb Funció Pública mantenim posicions radicalment oposades.

Cal aclarir quines propostes hi ha sobre la taula i per què:

PROPOSTA DE CCOO

CCOO hem proposat, de manera conjunta amb UGT, el repartiment lineal d’aquests fons entre tots els treballadors i treballadores afectats, tal com ja vam plantejar l’any passat.

Per què fem aquesta proposta: En els darrers 10 anys totes i tots hem perdut molt poder adquisitiu, via retallades i congelacions salarials. I encara ens deuen 1,6 pagues extres!!!

A més, el repartiment lineal (en la línia del repartiment dels fons addicionals acordat l’any 2018) implica marcar el camí per reduir el ventall salarial entre els salaris més alts i els més baixos, que CCOO considerem clarament excessiu.

RESPOSTA DE FUNCIÓ PÚBLICA

Funció Pública es nega rotundament a acceptar la nostra proposta. Plantegen destinar aquets diners a diferents col•lectius concrets. A més, ens diuen que la nostra proposta de repartiment lineal és discriminatòria per als salaris més alts. CCOO entenem que el què és clarament discriminatori és l’excessiva diferència entre els salaris més alts i els més baixos.

En resposta a la nostra proposta, Funció Pública va penjar a l’ATRI la seva proposta de pagar els fons addicionals a alguns col•lectius concrets, confonent aquest portal amb la seva oficina de premsa. I argumenta que es tracta de “reivindicacions històriques dels sindicats”. Algunes ho són, sí, com també ho són les 35 hores i recuperar totes les retallades pendents. Es veu que això no els amoïna….

A més, la seva proposta suposa gastar ara 2,7 milions d’euros i “aplaçar” els restants 11 milions d’euros fins l’any vinent. Deu ser que pensen que ens deuen pocs diners i volen incrementar la factura del deute. Altre cop la plantilla “finançant” el Govern. Quina serà la propera?

QUÈ AMAGA LA PROPOSTA DE FUNCIÓ PÚBLICA

Darrere l’argument que es tracta de reivindicacions històriques dels sindicats hi ha un notable exercici de “trilerisme” i una abundant acumulació de “trampes”. D’una banda, cal entendre que els problemes “estructurals” de les RLT els han de resoldre amb aportacions directes, no via fons addicionals. Fa anys haurien d’haver-los resolt i no fer-ne pagar ara la factura a treballadors i treballadores.

– Vegeu un exemple en relació a la seva proposta d’increment dels nivells mínims: Fa molt anys varem signar, precisament, el mateix acord. És evident que en un acord així va implícit no tornar a contractar amb aquells nivells mínims. CCOO ens ho vam creure. Però la Generalitat va seguir fent nomenaments de personal amb nivells que s’havien d’eliminar. I ara tornen a proposar l’acord….. potser per tornar a incomplir-lo i tornar a proposar-lo en un parell d’anys.
És certament vergonyós el tema dels salaris del cos de subalterns i és de justícia abordar-lo. I no només els nivells mínims.
Respecte el tema dels específics dels nivell 14 i 16, sí, fa segles que ho reclamem. I resulta que quan comença a haver sentències judicials que condemnen la Generalitat a pagar, volen que ho paguem nosaltres amb els fons addicionals.
El tema d’específics dels agents rurals també ja haurien d’haver resolt.
Respecte el tema de veterinaris i titulats de salut pública, és una altra discriminació històrica que ha d’assumir la Generalitat amb fons propis. El més greu és que Funció Pública reconeix que hi ha funcionaris fent les mateixes funcions amb condicions retributives diferents. Des de quan? Per què ho han permès tants anys? Per què es desperten ara?

CCOO volem deixar clar que podem donar suport a aquestes i moltes altres reivindicacions, i volem abordar la seva solució, però els diners els ha de posar la Generalitat, no la plantilla.

CCOO entenem que, després d’anys de retallades i pèrdua de poder adquisitiu que ha afectat tothom, no es pot fer aquest trilerisme amb els fons addicionals, que implicaria que la gran majoria no rebria res i alguns pocs podrien incrementar el seu salari fins i tot de manera molt considerable.

Com deia un company: “d’entrada sembla que Funció Pública ens convida a dinar, però el que volen és que acabem pagant nosaltres la festa”.

La darrera perla de Funció Pública: si en la propera reunió de la Mesa General (aquest proper divendres) no arribem a cap acord, passaran el tema al Govern, perquè el Govern decideixi (!!!). Això és el que entenen per negociació col·lectiva.

Un darrer recordatori. Aquests fons addicionals existeixen per l’acord salarial pels anys 2018, 2019 i 2020 signat per CCOO i altres sindicats amb el Govern de l’estat. CCOO no volem que els diners arrencats pel sindicalisme de classe en negociació col·lectiva serveixi per tapar les vergonyes històriques de la Generalitat.

10 de desembre de 2019

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ DE NEGOCIACIO DELS FONS ADDICIONALS