NOTA CONJUNTA DELS SINDICATS DEL C.P. DONES PEL PROGRAMA DE LA SEXTA D’AVUI

Els sindicats del C.P. Dones hem assistit avui amb estupor, indignació i ràbia a les informacions esbiaixades, manipulades, alarmistes i profundament irresponsables vomitades pel col·laborador de la Sexta Carlos Quílez durant el matí d’avui i que la mateixa cadena recull aquí:

Enllaç a la notícia de la Sexta

Uns aclariments a fer:

• L’ús de màscares de protecció les portem reclamant treballadors i sindicats des de fa dies i s’ha aconseguit gràcies a la pressió contínua de tots. Ahir, quan va ocórrer el planti, que no motí, ja la portava posada tot el personal en contacte amb les internes des del dia anterior. No sols en el C.P. Dones sinó que també en TOTS els centres penitenciaris catalans.
  • El tall de les comunicacions orals no ha estat una decisió arbitrària de la direcció del centre sinó una ordre directa del ministre de l’interior a tots els centres penitenciaris de l’estat, inclosos els catalans, d’acord amb les atribucions que li dóna l’RD 463/2020 de proclamació de l’estat d’alarma.
  • L’augment de trucades telefòniques tampoc obeeixen als capritxos de la direcció del centre sinó a la instrucció de la Secretària de Mesures Penals donada en ús de les seves atribucions. També s’obliden esmentar que l’administració penitenciària ha destinat diners a cada interna perquè puguin fer trucades extres.
  • El senyor Quílez i la Sexta cau en la més absoluta incoherència quan demana restablir les comunicacions orals i després diu que la majoria d’internes són estrangeres i no poden assumir el cost de les trucades telefòniques. Si reben comunicacions orals, és que compten amb visitants d’aquí amb els quals poden comunicar per mitjà de trucades locals, és a dir, no internacionals. Si per contra no tenen visitants i el seu únic recurs és poder cridar a l’estranger, en pura lògica la perduda de les comunicacions orals no els ha hagut de causar cap efecte, ja que no gaudien d’elles amb coronavirus o sense ell.

La situació en tots els centres penitenciaris és d’extrema tensió i els treballadors penitenciaris, que som els que estem dins sofrint les conseqüències de tot el que ocorre, som els primers que desitgem mantenir la calma i preservar la salut i els drets de tots, interns i internes incloses. Estem desenvolupant un treball essencial, poc reconegut, en condicions extremadament difícils, totalment compromesos amb la nostra tasca i amb valor i sacrifici.

No pot ser que quan més difícils estan les coses, vinguin individus desinformats, sigui per incapacitat o per voluntat pròpia, a explotar irresponsablement la situació amb notícies alarmistes basades en dades esbiaixades i no comprovades, sense creuar-los amb els dels treballadors, els sindicats i l’administració. Bastant malament està ja tot com perquè subjectes sense principis ni moral vulguin treure profit sense importar-los empitjorar-les encara més.

Les situacions extremes sempre acaben per treure el pitjor i el millor de les persones donant una mesura exacta dels valors, els principis i les capacitats de cadascú. Nosaltres, els treballadors penitenciaris estem a l’altura i mostrant de quina fusta estem fets. Vostè, Sr. Quilez, per desgràcia també.

Barcelona a 19 de març de 2020

Els sindicats representatius del C.P. Dones