NOVA AGRESSIÓ AL C.P. PUIG DE LES BASSES

De nou una altra agressió greu ocorreguda el dimarts dia 30 de novembre al CP Puig de les Basses. Un company ha necessitat assistència sanitària per diverses contusions arran de l’agressió d’un intern reincident envers les agressions de funcionaris. L’intern que va protagonitzar aquest darrer incident ja va ser conduït fa un temps a un altre centre penitenciari arran d’un episodi extremadament violent contra un funcionari al mòdul 2 del nostre centre.

Tornem a repetir: FINS QUAN??

No podem acceptar només les bones paraules per part de la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima com de costum i que les agressions per part dels interns quedin impunes. La bona voluntat no és suficient quan no es materialitza en la vida ordinària d’un centre penitenciari i estem farts de recordar que no som números, que darrere de l’uniforme i el NIP hi ha una persona que treballa diariament amb unes condicions de seguretat minímes.

COM PODEN DIR ELS INTERNS DE PUIG DE LES BASSES QUE ELS DONA IGUAL ANAR AL DERT (MARINA DERT COM ELLS ANOMENEN) PER QUE ESTAN MILLOR QUE AL MODUL ORDINARI?

La situació està fora de control i el dia que succeeixi una fatalitat, que passarà? Qui es farà càrrec quan es demanin responsabilitats?

Com a dada hem de tornar a recordar que segons les xifres subministrades per la subdirecció de centres Puig de les Basses és el tercer centre penitenciari que més agressions ha tingut des de 2020 (darrera de BRIANS I amb el doble d’interns i BRIANS II amb més del triple de població reclusa que el nostre centre).

CAL ENDURIR LA POLÍTICA PENITENCIÀRIA, APLICANT EL REGLAMENT COM CAL I QUE DES DE LA SECRETARIA SE’NS FACI SUPORT AMB FETS A LA NOSTRA FEINA

La deriva dels centres penitenciaris és visible perquè les dades són les que són i es perd de vista que els «clients» amb els que treballem són complexes i en un moment donat els dona igual cometre qualsevol mena d’acció perquè no els importa i pràcticament surten impunes.

Hem anat observant desde el 2016 una acció calculada, meditada i concertada a favor d’un model de sistema penitenciari que considerem absolutament desequilibrat que ja ha produit efectes nocius en forma de pèrdua d’autoritat del funcionari envers els interns que provoca que la violència i les amenaces s’incrementin al sentir-se totalment impunes.

Senyors, hi ha vides a protegir darrere d’un uniforme, FINS QUAN HAUREM DE PATIR L’ABANDONAMENT PER PART DE L’ADMINSTRACIÓ?? Fins que vostès vulguin.

Mentrestant… hem de continuar amb incendis setmana sí i setmana també al nostre centre? Salvant la vida al mateix intern que ha provocat l’incendi i rebent “de postre” l’agressió d’aquest intern? Amb agressions físiques i verbals a diari? Amb els ja coneguts «póngame 50 partes o cante código, a mi no me va a pasar nada» o el «sé dónde pillarte y cuando regrese al módulo no te vas a escapar, funcionario«?… També posem émfasi en què les agressions verbals, les psicològiques i les amenaces de mort no computen com a agressió.

Tot això no pot quedar impune ni fer complir una sanció de PPAR uns dies perquè l’intern pugui gaudir d’un «càstig» que li comporta poder mirar la televisió a la cel.la tranquil·lament fins a l’hora de baixar a sopar… SENYORES I SENYORS… SIGUIN SERIOSOS D’UNA VEGADA I EMPRENGUIN MESURES QUE VOSTÈS SABEN QUE CAL PENDRE!

Estem veient com cada dia es repeteixen alguns d’aquests gravíssims fets, davant la passivitat dels nostres responsables de la Secretaria. La indignació dels treballadors cada vegada és més gran, ja que l’administració és incapaç de fer canvis per tal de tallar el cúmul d’agressions que es van produint als centres penitenciaris. Cal que aprovin les mesures legislatives tractades a taules de negociació per a solucionar aquest problema.

Hi ha algun directiu de la Secretaria o dels equips directius dels Centres que siguin capaços d’analitzar les conseqüències que suposa les agressions per als professionals del medi penitenciari? Hem d’aguantar els efectes denigrants? Quin cap pensant triat a dit, analitza aquestes situacions? Per què es repeteixen? Perquè no hi ha una resposta institucional en defensa dels seus funcionaris/es quan són agredits i vexat.

Exigim les responsabilitats que li pertoquin a l’administració penitenciària.

I sobretot tot el nostre soport al company agredit i el reconeixement a tots els treballadors que cada dia amb la seva profesionalitat fan que funcioni el CP Puig de les Basses.

Figueres, 1 desembre 2021.

DESCARREGA EN PDF EL ESCRIT CONJUNT SOBRE LA NOVA AGRESSIÓ AL C.P. PUIG DE LES BASSES