REUNIÓ AMB DIRECCIÓ CP BRIANS 2 – 20/09/22 I 04/10/22

El passat 20 de setembre la Direcció va convocar als representants sindicals de CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, i de la resta de sindicats, a una reunió amb la intenció de presentar el seu nou Pla Funcional.

La REALITAT va ser que, sense aportar cap document, la direcció volia fer-nos partícips i còmplices d’un pla funcional que CCOO considerem que, actualment, és una UTOPIA.

Es van centrar a explicar-nos les bondats del pla, sense aportar cap nova informació de la qual no tingués coneixement ja tota la plantilla, excepte que la dotació de funcionaris d’interior i tractament dels MR06 i MR01 s’hauria de duplicar així com que hi hauria presencia en aquests mòduls de personal sanitari com a resultat de l’acord amb el Departament de Salut (no van concretar xifres d’aquest personal sanitari).

CCOO vam manifestar d’una manera rotunda i contundent que, amb l’actual manca de personal que pateix el centre, que no s’arriben a cobrir els serveis mínims diaris, molt menys es pot “començar a caminar” en un Pla que requereix una ampliació neta de plantilla (una vegada cobert el cent per cent de les baixes existents) d’uns 40 funcionaris d’interior i 10 de tractament.

La direcció ha demanat més personal a la DG, però creiem que sap perfectament que les borses de treball estan exhaurides, que no hi ha pressupost i, a pesar de tot això, ja està tirant endavant aquest nou pla (que afirmen encara s’està redactant i no està aprovat per la DG) mitjançant “petits” canvis en la tipologia d’interns dels mòduls, sent l’exemple més clar el del MR06, que ja té un cent per cent d’interns “vulnerables” sense haver ampliat la dotació de personal i sense haver donat cap mena de formació especialitzada als professionals assignats a dit mòdul. AQUESTA ES LA REALITAT!

En mig d’una acalorada discussió la direcció va donar per finalitzada la reunió per l’arribada d’una visita de la SMPRAV i vam acordar continuar la mateixa el dia 27 de setembre.

Aprofitant que el  Subdirector General de Centres i la Subdirectora General de Tractament estaven en aquesta visita, CCOO va comunicar-les que aquest Pla, a dia d’avui, és una UTOPIA, que no es pot tirar endavant amb la mancança crònica de personal que pateix el centre i, òbviament, que no veiem, per part de la DG, d’una predisposició positiva per tirar endavant una  ampliació  neta de la plantilla de Brians2. De la mateixa manera que tampoc podem fer aportacions, al·legacions o contribucions a un document que no tenim. Els dos subdirectors generals prenen nota de les peticions fetes per CCOO.

REALITAT: Existència veritable i efectiva d’alguna cosa o algú

UTOPIA:  Pla, projecte, doctrina o sistema ideals que semblen de molt difícil realització.

Posteriorment, la Direcció  ens convoca pel dia 4 d’octubre, al·legant problemes d’agenda, i assistim els representants de totes les seccions sindicals del centre. Cal dir que en aquesta reunió s’observa un tarannà més obert, dialogant i constructiu per part de la Direcció del centre.

Pla Funcional

La direcció afirma que no implementarà cap mesura del pla funcional fins que no disposi del personal addicional que requereix, que el mantindrà paralitzat fins que no pugui garantir la seguretat de tots els professionals i que ens informarà amb antelació de l’evolució de la implementació del Pla per consultar-nos.

CCOO tornem a insistir que el Pla ja s’està aplicant en el MR06, on la totalitat dels interns són “vulnerables” i no s’ha augmentat la dotació de professionals d’interior, tractament o sanitaris. La direcció s’enroca en el seu plantejament dient que la dotació actual del centre és la que és, que solament es cobreixen un 40% de les baixes i demana un esforç a la plantilla per tirar endavant el dia a dia del nostre centre de treball. CCOO manifestem que la plantilla portem més de dos anys fent sobre esforços i que fa temps que hem arribar al límit. Que s’han de cobrir TOTES les baixes i que no s’han de prendre decisions sense tenir prèviament la dotació de plantilla adequada i amb la formació pertinent.

Horaris del personal de tractament

El gerent informa que està a l’espera que la DG traslladi, mitjançant una instrucció, la nova norma que regirà els horaris del personal de tractament. Una vegada tingui aquesta norma, informarà la DG de les necessitats horàries i de personal que són necessàries al nostre centre. En cas que DG no accepti la proposta del centre aplicarà la norma de la DG el 15 de gener.

Els educadors passen a tenir l’horari que va sortir a les votacions.

CCOO manifestem que no estarem mai d’acord en una interpretació restrictiva dels acords signats i així ho traslladarem en el grup de treball (feu clic)

Salut Mental

La part social pregunta a l’administració sobre el Codi 2 d’aquest cap de setmana, on un company va resultar lesionat, i la no aplicació immediata del protocol de trasllats d’interns psiquiàtrics a l’unitat d’aguts del C.P. Brians 1 (UHPP).

Demanem la presència d’un psiquiatre de guàrdia els caps de setmana i festius per atendre les necessitats dels interns i garantir la seguretat dels professionals. La Direcció diu que ja està treballant i revisant els protocols de Salut Mental per tal d’agilitzar els trasllats a la UHPP i que ben aviat iniciarà cursos de formació pels professionals d’aquest departament. CCOO manifesta que aquests cursos s’han d’ampliar als funcionaris del MR06 i MR01, ja que també treballen amb aquests tipus d’interns.

DAE

La direcció informa que es reconvertirà en una “escola d’oficis” on s’impartiran cursos  de formació ocupacional.

Ràdio Transmissors

La direcció informa que aviat es procedirà a la substitució de tots els WalkisTalkies per uns de nous i que millorarà la cobertura dels mateixos instal·lant més antenes repetidores allà on calguin.

Interfonia i megafonia

La direcció informa que s’està estudiant la instal·lació d’un nou sistema d’interfonia al centre, ja que fa temps que no troba recanvis per l’actual, que està obsolet i que no correspon a les necessitats actuals del centre.

En referència a la megafonia demanem que també es pugui activar des de les oficines dels mòduls per minvar la càrrega de treball dels funcionaris assignats als búnquers.

Cafeteria Interior

El gerent informa sobre aquesta reivindicació històrica de la part social manifestant que està estudiant la possibilitat de tornar a obrir la cafeteria interior del nostre centre, garantint la seguretat mitjançant un nou accés o reubicant-la en un altre espai.

CIRE i cafeteria exterior

Arran de les queixes traslladades per la part social, com de forma individual, a  la direcció del centre sobre la qualitat i quantitat tant de les racions subministrades als interns, com del servei que donen als funcionaris, la direcció reactivarà la Comissió d’Alimentació per tractar aquests temes i donar una solució el més aviat possible.

Barcelona, 6 d’octubre de 2022.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA D ELA REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. BRIANS 2