GRUP DE TREBALL: JORNADA I PRESENCIALITAT DEL PERSONAL DE TRACTAMENT

L’ADMINISTRACIÓ VOL VULNERAR ELS ACORDS D’HORARIS DE L’AMBIT DE TRACTAMENT

Avui 5 d’octubre de 2022 CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, hem continuat amb la reunió iniciada el passat 28 de setembre de comissió de seguiment amb assistència del Subdirector General de RR.HH. de la SMPRAV per part de l’administració.

Sorprenentment, la Subdirectora General de Programes de Rehabilitació i Sanitat, de la qual depèn el personal de tractament, no ha aparegut en la reunió, deixant el treball de retallar en mans del subdirector general d’RR.HH.

L’administració es ratifica i comunica que presentarà una normativa restrictiva que restringeixi la capacitat dels treballadors i treballadores de tractament  per a triar els dies d’acumulació a fi de tenir els divendres i dilluns coberts sí o sí, segons les ràtios que ells consideren, a fi d’aplicar-la el pròxim mes de gener.

L’Administració:

• Ignora que la normativa per educadors, ampliada a la resta de col·lectius de tractament, fa referència a un mínim d’un 20% dels professionals per torn i del 50% que regula la jornada acumulada.
  • Redueix a criteris exclusivament numèrics la prestació de la tasca de rehabilitació, ignorant les necessitats i particularitats de cada centre de treball, i dels mateixos interns/es.
  • Ataca l’acord de treball i les regulacions de l’any 2014. I ho fa variant interpretacions dels acords de manera capritxosa. “Donde dije digo, ahora digo Diego”.
  • L’administració utilitza les xifres de manera fal·laç, usant sempre l’excepció per a imposar interpretacions generals sempre restrictives per a tots, ignorant les diferències entre centres i entre plantilles, i sempre sense considerar la necessitat d’ampliar plantilles.
  • Incompleixen les Relacions de Llocs de Treball en tots els centres penitenciaris.
  • Quan l’administració calcula taxes de presencialitat del personal de tractament, ignoren de manera voluntària i desvergonyida que una part de les absències són a causa de baixes que l’administració no cobreix en més del 60% dels casos.

La nova interpretació de la regulació pretén aplicar el mínim del 50% de presència efectiva en tots els col·lectius i en tots els serveis de mati en qualsevol període, i del mínim del 20% a les tardes, afectant directament a les lliurances.

CCOO hem rebatut amb arguments contundents les dades i els criteris que pretenien aplicar i que segons ells els justifiquen. Aquest fet ha provocat, com en moltes altres ocasions, que l’Administració hagués  de reduir a l’absurd la seva anàlisi, recolzant-se en les casuístiques excepcionals tractant de fer norma de l’excepció.

CCOO hem criticat durament a l’Administració pel maltractament  continuat que ha patit aquest col·lectiu històricament, a la infradotació i retallades (recordem la infame retallada del 15% de jornada i salaris patida durant la crisis), el bloqueig continuat en l’accés al teletreball, i ara reinterpreten de manera “creativa” i a la seva conveniència una normativa de fa 9 anys.

CCOO HEM MANIFESTAT QUE SI FINALMENT INCOMPLEIXEN ELS ACORDS HO PORTAREM ALS NOSTRES SERVEIS JURÍDICS

Barcelona, 5 d’octubre de 2022

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA REUNIÓ DEL GRUP DE TREBALL 05/09/2022