REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DE CP. PONENT BROT COVID-19

La Secció Sindical de CCOO, amb el seu Secretari al capdavant, ens hem reunit avui dia   3 de novembre de 2020, amb la Direcció del CP Ponent, per posar-nos en coneixent la situació de brot de Covid-19 registrat en el MR4.

La direcció ens informa que arran de 3 intern del Mòdul residencial 4, el dia 02 de novembre de 2020, durant el mati van donar positiu en la prova PCR, durant la tarda es van fer tests ràpids a tots els interns del MR4, donant com a resultat: 36 interns positius, dels quals 3 romanen al mòdul d’infermeria en aïllament sanitari i la resta en les galeries habilitades per tal efecte.

Arran d’aquesta situació queda aïllat el MR4. S’han ubicat els 33 interns positius i els 52 negatius en diferents galeries dins del mòdul, que hauran romandre aïllats en la cel.la de dos en dos, seguint les indicacions dels serveis sanitaris.

S’ha restringit l’entrada i sortida dels diversos professionals, autoritzant únicament als professionals, que assigni la direcció al mòdul 4, mentre duri aquesta situació.

La Directora, ens comunica la suspensió de les comunicacions vis-vis amb contacte, només autoritzant les comunicacions orals i videoconferències, fent-los signar un formulari als interns per si aquests volien informar a les seves respectives famílies de la situació actual.

La Direcció ens comunica també, que l’empresa de neteja posarà un/a professional permanentment per tal de desinfectar les instal·lacions del mòdul 4.

La direcció ens informa a través del Coordinador de Serveis Sanitaris, que han rebut tests ràpids, sense concretar la quantitat, per a realitzar a tots els professionals, que entre els dies 28 d’octubre i el dia 2 de novembre, hagin estat amb contacte amb els positius “SENSE PENDRE MESURES”.

Davant tota aquesta informació que ens proporciona la direcció, CCOO trobem inacceptable que la direcció que ens digui, que per la prova PCR als professionals, prèviament hauran de manifestar que no han pres les “mesures establertes” del protocol, responsabilitzant-los a nivell personal, que si hi ha algun positiu al centre, és degut a una manca de mesures de seguretat per part dels treballadors/ores. Tot això suposarà que cap professional es faci la prova temorós de reconèixer prèviament un mal us dels medis de protecció.

CCOO creiem, que és necessari un canvi immediat dels protocols actuals, ja que en pocs dies s’han demostrat ineficaços, tant en el CP Obert de Lleida com en el CP Ponent, en el sentit que és necessari la realització de les proves PCR o els test antígens a tots els professional del centre, tal com s’estan realitzant en altres centres de treball on hi ha persones internades per tal de controlar els brots i possible expansió de la pandèmia de Covid-19.

CCOO com ja hem fet reiteradament, en els últims dies, exigim a l’administració penitenciaria catalana i als seus màxims responsables, que prenguin cartes en l’assumpte i deixin de menysprear als treballadors i treballadores amb la seva indiferència, NO PRENENT mesures de teletreball, torns de treball reduïts i mascaretes FFP2 o KN95 per tots els treballadors/res del centre.

Lleida, 03 de novembre de 2020.

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ DE CCOO AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. PONENT