REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. PONENT 30/04/2020

Us passem informació de la reunió d’avui entre la representants del centre i els sindicats.

Per part del centre assisteixen la Directora, el Subdirector règim interior, el Coordinador de Serveis Mèdics i la Tècnica de Salut Laboral. Per la part social assisteixen els representants sindicals de: CCOO, UGT, ACAIP i CSIF.

El tema principal ha estat el confinament del departament d’Ingressos:

Arran del positiu pel Covid-19 d’un intern ordenança del departament d’ingressos, es confina el departament. L’intern va sortir a l’hospital per problemes de salut i ja es va quedar ingressat perquè va donar positiu. Informen que aquest intern el traslladaran dilluns a Barcelona (Hospital de Terrassa o Brians 2). El Coordinador mèdic que és qui ho explica diu que se li passaran PCRs (segons li informen de salut) als dos interns que compartien cel·la amb l’afectat. Pel que fa als 10 funcionaris que hi ha estat en contacte, se’ls diu de que es confinin a casa i res més.

Els demanem perquè no una prova PCR també a cadascún?

El coordinador mèdic comenta que a tots els positius se’ls intentarà traslladar a unitats de especifiques de Covid positius (Brians 2, Terrassa).

També comenta que està en contacte permanent amb el cap d’epidemiologia de Departament de Salut i que són reticents a fer proves a interns i funcionaris, donat que el protocol de Sanitat només preveu fer-les en el cas que es presentin símptomes.

Des de CCOO valorem molt negativament aquesta resposta. Considerem indispensables les proves a tot el personal i interns, ja que alguns contagis poden ser asimptomàtics.

Els 2 interns d’infermeria han donat resultat negatiu encara que un tenia simptomatologia. Des de CCOO els fem notar que el departament d’infermeria no està preparat per un intern positiu ja que no hi ha dutxa a la cel·la, com a la resta de les presons noves catalanes i la infraestructura que té i per les característiques del departament (psiquiàtrics, orgànics vulnerables) es fa difícil treballar. Els funcionaris estan angoixats des de fa setmanes.

Dels 7 professionals sanitaris que havien donat positiu, s’estan incorporant els que no tenen símptomes (3). Els 4 que encara donen positiu o tenen símptomes no s’incorporaran de moment.

Altres temes:

Reforços: Ens informen que no n’hi haurà. Novament el personal dels serveis penitenciaris hem de suportar una sobrecàrrega de treball en aquestes circumstàncies tant dures.

Dies personals, vacances. Continua la Instrucció de la Secretaria General amb el criteri de no poder gaudir dels mateixos durant el mes de maig.

– Permís per deures inexcusables: Han començat a denegar els dies d’aquest permís als funcionaris.

Delegats de CCOO

Secció Sindical del CP Ponent

Lleida, 30 d’abril de 2020

DESCARREGA EN PDF LA INFORMACIÓ DE LA REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ DEL C.P. PONENT DEL 30/04/2020