REUNIÓ BILATERAL ENTRE CCOO I LA DIRECCIÓ C. O. LLEIDA

Us informem que la Secció Sindical de CCOO ens vam reunir el passat, dia 3 de juliol, amb el director i el gerent per tractar temes de Prevenció de Riscos Laborals arran de la denúncia plantejada unilateralment per CCOO per incompliment de deficiències detectades en el nostre centre en matèria de prevenció.

CCOO, vam recordar la proposta de requeriment d’aquest 26 de juny de 2023, en la que la Inspecció de Treball de Lleida  dona novament la raó a CCOO en la nostra denúncia  (feu clic).

Tanmateix, també vam requerir a la cap de prevenció de BCN i al tècnic de prevenció assignat al C.P. PONENT, ja que nosaltres no en tenim cap tècnic al nostre centre, que es personessin per fer mesuraments de diòxid de carboni, humitat i il·luminació a diverses dependències del nostre centre, entre altres reclamacions.

AIRES CONDICIONATS

Davant de la polèmica generada de precintar per part de la direcció el termòstat de l’aire condicionat de l’oficina de Gestió Penitenciària, la direcció ens explica que davant de les accions de manipulació de l’aparell i les queixes contínues d’uns i altres, va decidir precintar-lo i deixar-lo a 25 graus.

CCOO plantegem mesures alternatives per solucionar el problema sense sortir per la tangent, no estem al patí d’un col·legi, però ens diuen que ja està decidit. CCOO preguntem si aquesta decisió s’estendrà igualment a la resta d’aparells i responen que els precintaran en 25 graus per evitar manipulacions per part dels treballadors, i manifesten que ho faran al més aviat possible a les oficines de recursos humans i a la del CRIMO.

CCOO no compartim decisions imposades que poden generar més conflictes que solucions i continuarem plantejant que s’arribi a un acord que perjudiqui el menys possible.

OFICINA DE RECURSOS HUMANS

Davant de la denúncia que en aquesta oficina no hi ha finestres, des de CCOO, demanem que el sistema de renovació de l’aire estigui en funcionament en tot moment. La direcció ens diu que li sembla correcte i que parlarà amb l’enginyer perquè faci les gestions oportunes.

També demanem que hi hagi un tercer punt de llum i de connexió amb els sistema informàtic que millori les condicions visuals dels dos companys de l’oficina, que ja s’han pronunciat en vàries ocasions sobre aquest problema. La Direcció del centre ens diu que també hi està d’acord i que demanarà que ho facin com més aviat millor. Esperem que sigui ràpid.

OFICINA D’ATENCIÓ PERMANENT

(MÉS CONEGUDA PEL BÚNQUER O LA COVA)

Des de la Secció Sindical de CCOO denunciem que des de I ‘any 2018 no s’ha fet cap seguiment per part del Cap de Prevenció de Riscos Laboral de Barcelona de totes les mancances i problemes que genera aquesta oficina, més pròpia dels anys vuitanta que d’una oficina de l’administració que s’omple la boca de ser un Govern modern i digitalitzat.

Aquesta oficina presenta problemes molt greus de seguretat amb cables a la vista, pantalles que ja no serveixen, alçades dels mobles que no estan dins la llei i que no compleixen amb requisits  d’ergonomia en el treball, tal com ens confirma el mateix  tècnic de Prevenció de Riscos Laborals.

Ens queixem també de la calaixera de les claus del centre que estan en un lloc molt incòmode i gens pràctic per als quals han d’utilitzar-la. El gerent ens diu que per ara no poden fer res, que és un tema de pressupostos.

Segurament era més important canviar el mobiliari dels despatxos de direcció i fer una sala de Juntes que millorar les condicions laborals  del GMO en una oficina que està en funcionament les 24 hores del dia.

CCOO demanem que s’accelerin les gestions per fer obres en aquesta oficina i garantir  que es pugui treballar com la llei preveu i exigeix.

Recordar-li a l’administració que NO som funcionaris de tercera categoria, que tenim els mateixos drets a treballar amb unes condicions dignes i humanes.

Convidem al responsable de Riscos Laborals de la Generalitat a què vingui a comprovar in situ com estan treballant els companys d’aquest búnquer per poder-li preguntar si ell podria passar-se 18 hores seguides en aquest espai, per dir-ho d’alguna manera.

Lleida, 4 de juny de 2023

Secció sindical de CCOO al Centre Obert Lleida

CCOO, 1A FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA

LLUITEM PELS TEUS DRETS, T’INFORMEM AMB VERACITAT I PRECISIÓ