VÍDEO DE YOUTUBE AMB DADES DE TREBALLADORS I TREBALLADORES

Dijous passat 08 d’abril de 2021 es va publicar en YouTube un vídeo on es fan públiques dades de treballadors/es penitenciaries que, suposadament i segons l’autor del vídeo, haurien sigut investigats de manera tèrbola per sospites de tràfic de drogues.

Ahir, divendres 9 d’abril de 2021, CCOO vam telefonar al matí a l’Àrea d’Informació en Matèria de Seguretat (AIS) i els vam passar l’enllaç a l’esmentat vídeo, rebent confirmació de la seva recepció poc després.

Immediatament després, el mateix divendres 9 d’abril, CCOO vam enviar un missatge registrat per e-Valisa al secretari de Mesures Penals informant-lo de l’existència del vídeo i demanant la intervenció de Manel Roca, responsable de l’AIS, que és l’àrea de la SMPRAV responsable d’aquests temes, perquè prenguin mesures legals.

Al mateix temps CCOO hem contactat amb el nostre servei jurídic per a avaluar les mesures legals a prendre, que podem assegurar que seran les més contundents que la llei ens permeti.

De l’anàlisi del vídeo es desprèn:

1. La poca credibilitat del personatge que publica el vídeo: expresidiari i pel que sembla d’ideologia extremista, embardissat en una guerra personal contra l’exfiscal José María Mena Álvarez en la qual sembla que ens vol involucrar al col·lectiu penitenciari.
  2. Encara que l’exfiscal José María Mena es va jubilar en 2006, sembla que algun treballador/a que esmenta va ingressar en el sistema penitenciari amb posterioritat.
  3. Bona part de les dades que maneja l’autor del vídeo són fragmentaris i de divers origen. CCOO hem detectat que alguns noms procedeixen d’una pàgina concreta d’Internet que es dedica a la denúncia de tortures, que s’ha inclòs noms de funcionaris d’II.PP. que no depenen de la Generalitat, i fins i tot hem detectat la pàgina exacta del BOE d’on s’ha tret els noms de tots els docents que esmenta. No seria de descartar que altres dades tinguin una procedència similar. Una vegada aconseguits els noms, és possible accedir a altres dades. Una altra part de les dades és més precisa i preocupant, ja que no s’ha pogut traçar el seu origen.

Independentment de l’anterior, el veritablement preocupant i que el vídeo posa claríssimament clar, és que LA SEGURETAT DE LES DADES PERSONALS DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES PENITENCIARIES HA ESTAT COMPROMESA AMB LA SEVA DIFUSIÓ PÚBLICA. I el més greu és que AIXÒ NOMÉS POT PROCEDIR D’UNA ACTUACIÓ IMPRÒPIA DE QUI CUSTÒDIA LES NOSTRES DADES, QUE NO ÉS UNA ALTRA QUE L’ADMINISTRACIÓ.

Barcelona, 10 d’abril de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO SOBRE EL VÍDEO DE YOUTUBE AMB DADES DE TREBALLADORS/ES