CCOO AL PARLAMENT EN DEFENSA DE TOTS I TOTES

CCOO, 1a FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, VAM ACUDIR EL PASSAT 5 DE MAIG DE 2022, A LA COMISSIÓ DE JUSTÍCIA DEL PARLAMENT PER A DEFENSAR LES REIVINDICACIONS DEL COL·LECTIU PENITENCIARI.

Com ja vam informar en la nostra nota del 26 de gener passat (feu clic), CCOO ja fa mesos que ens entrevistem amb els diferents grups polítics del Parlament de Catalunya, exposant-los la realitat penitenciària amb l’objectiu d’influir en l’àmbit polític de manera favorable als interessos dels treballadors i treballadores penitenciàries catalanes.

Durant la reunió de la comissió de justícia, on CCOO vam ser l’únic sindicat penitenciari present, es van aprovar diverses resolucions parlamentàries, moltes d’elles per unanimitat, on s’insta el govern a prendre diverses mesures.

Les de major impacte van ser:

• Que es dugui a terme un estudi de redimensionament de plantilla en un termini màxim de sis mesos. Sembla que l’estudi tècnic de redimensionament estaria ja realitzat, i que ara s’està en una fase de discussió política que s’està eternitzant. CCOO hem demanat que es creessin 1000 noves places, de manera anàloga a com s’ha fet amb mossos i bombers.
  • Que el CEJFE faci un estudi de necessitats formatives, i sobretot que el departament prengui mesures per a disposar d’àrees formatives amb els mitjans adequats que permetin dur a terme una formació de caràcter pràctic. CCOO continuarem defensant que es creï en el si del CEJFE una escola penitenciària especialitzada.
  • La comissió de justícia va instar el departament que prengui les mesures necessàries perquè en el C.P. de Dons hi hagi assistència mèdica presencial les 24 hores cada dia de l’any. També va instar que hi hagi una assistència pediàtrica suficient.

CCOO continuem defensant al col·lectiu penitenciari en tots els àmbits i amb  totes les institucions amb l’objectiu de traslladar-les l’esforç que realitzem els treballadors i treballadores penitenciàries i la duresa de la realitat que patim.

CCOO CONTINUAREM LLUITANT FINS A ACONSEGUIR LES MILLORES NECESSÀRIES EN LES NOSTRES CONDICIONS LABORALS!

Barcelona, 12 de maig de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE L’AGRUPACIÓ DE PERSONAL PENITENCIARI DE CCOO A LA COMISSIÓ DE JUSTICIA DEL PARLAMENT DE CATALUNYA