EL CONSELL EXECUTIU APROVA L’ACORD DE JUBILACIÓ ANTICIPADA!

Ahir dimarts 29 de març de 2022, el govern de la Generalitat reunit en consell executiu va aprovar l’acord de jubilació anticipada signat el passat 2 de desembre de 2021 pel departament de Justícia i CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, i la resta de sindicats representatius.

L’aprovació per part del consell executiu és un pas absolutament fonamental que permet escometre el següent pas, que és la negociació de la Generalitat de Catalunya amb l’administració central perquè la jubilació anticipada s’aprovi finalment per mitjà de reial decret o una esmena addicional a la Llei General de la Seguretat Social.

Com a CCOO ja hem informat el dia 8 de març (feu clic), els contactes inicials de la Generalitat amb l’administració central ja s’han donat:

• El dia 1 de febrer de 2022, la Generalitat va presentat un escrit al Ministerio de Inclusión, Seguridad Social i Migraciones, en el qual se sol·licita una reunió de treballper poder presentar la documentació i l’estudi realitzat pel Grup de treball de la jubilació anticipada i 2a activitat i es comunica l’Acord signat entre la Consellera del Departament de Justícia i la totalitat de les organitzacions sindicals del Grup de treball penitenciari dependent de la Mesa Sectorial, per tal de tramitar la jubilació anticipada, tal com s’aplica a altres col·lectius de la Generalitat i l’Estat.
  • En data 11 de febrer, la Generalitat va rebre un correu electrònic des del Gabinete del Secretario de Estado, pel qual s’informa que es va rebre l’escrit el dia 3 de febrer.
  • Segons l’administració central el mateix dia es va donar trasllat a la Dirección General de Ordenación de la Seguridad Social.La resposta de la Generalitat va ser que restaven a l’espera de la proposta de la reunió per tal de poder avançar en la tramitació de la jubilació anticipada.

Aquest èxit és producte de la lluita contínua del col·lectiu penitenciari i fins i tot de la pròpia realitat penitenciària, amb una plantilla envellida fins a límits inversemblants, de la qual la nostra administració ha pres plena consciència i sembla disposada a resoldre.

CCOO recollint aquest anhel de la plantilla, hem lluitat des de fa anys, sovint completament en solitari, amb un pla d’acció precís (feu clic) que incloïa:

• Aconseguir que es creés un grup de treball sobre la jubilació anticipada.
  • La realització d’un informe de 300 pàgines, que és el que ha possibilitat que l’administració prengués consciència i hagi fet els passos necessaris.
  • Accions com l’ocupació del departament de justícia per part de CCOO, UGT i CATAC, el passat 24 de novembre que va possibilitar la signatura d’un preacord l’endemà passat.
  • La signatura amb la consellera el 2 de desembre de l’acord definitiu, que ahir va anar definitivament aprovat pel Govern de la Generalitat.

CCOO continuarem lluitant per la jubilació anticipada, una reivindicació de tot el col·lectiu penitenciari català!

Barcelona, 30 de març de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE L’APROVACIÓ PEL CONSELL EXECUTIU DE L’ACORD DE JUBILACIÓ ANTICIPADA

DESCARREGA EN PDF L’ACORD DE GOVERN ON S’APROVA L’ACORD DE JUBILACIÓ ANTICIPADA