EL GOVERN APROVA L’AMPLIACIÓ DE PLANTILLA DE 407 PERSONES

AHIR DIMARTS 20 DE FEBRER DE 2024, EL GOVERN HA APROVAT L’AMPLIACIÓ DE LA PLANTILLA PRESSUPOSTÀRIA DELS CENTRES PENITENCIARIS DEL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA AMB LA INCORPORACIÓ DE 407 NOVES DOTACIONS

A conseqüència de la signatura de l’acord de març de 2023, signat per CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, i que obligava a l’administració a un increment net de plantilla d’un mínim de 350 persones, el 19 de desembre l’administració va presentar resultat de l’auditoria de Funció Pública (feu clic). Aquesta auditoria indicava la necessitat d’un increment de plantilla de 407 persones de l’àrea d’interior.

La decisió d’ahir del Govern  aprova aquest increment al costat de l’ampliació pressupostària necessària de prop de 23 milions d’euros

El comunicat del Govern de la Generalitat (feu clic) també recorda la necessitat de la jubilació anticipada, esmentant literalment

[…] D’altra banda, el Departament també està treballant per avançar-se als efectes de la jubilació anticipada dels funcionaris de presons i que podria fer que en els pròxims vuit anys s’acollissin a aquesta modalitat de jubilació al voltant de 1.400 professionals, que representen el 31% de la plantilla actual.[…]

CCOO per part nostra hem continuat fent pressió en l’àmbit polític perquè s’aprovi la jubilació anticipada, incloent-hi entrevistes en el Congrés de Diputats amb els grups parlamentaris del PSOE, ERC i Sumar a Madrid el mes de desembre passat (feu clic), ja que la negociació dels pressupostos de l’estat obre una finestra d’oportunitat per a l’aprovació de la jubilació anticipada del col·lectiu penitenciari català.

Respecte a l’increment aprovat ahir pel Govern de la Generalitat de Catalunya, cal recordar que aquest increment és NET, per la qual cosa les baixes produïdes per jubilacions, incapacitats, etc., no afecten aquest increment, ja que la seva cobertura va per una altra via, tal com va confirmar Funció Pública al desembre.

Cal recordar que aquest increment se suma al de 111 persones (72 de l’àrea d’interior i 39 de l’àrea de tractament) del programa de prevenció de suïcidis i d’interns RECVI (Risc extrem de Conducta Violenta) aprovat a l’octubre, per la qual cosa l’increment net de plantilla aprovat fins ara és de 518 persones.

A tot l’anterior s’uneix també l’obertura de la borsa d’interins i la unificació en una única borsa regulada de totes les subborses, que CCOO vam aconseguir incloure en l’acord del passat 22 de març i que està permetent la incorporació de centenars de persones a la borsa regulada.

Barcelona, 21 de febrer de 2024

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE L’APROVACIÓ PEL GOVERN DE L’INCREMENT DE PLANTILLA