ÈXIT DE LA CONCENTRACIÓ AL PARLAMENT 20/07/2022

AHIR I AVUI S’ESTÀ PARLANT DE NOSALTRES AL PARLAMENT I AL GOVERN!

Ahir, dimecres 20 de juliol, treballadors i treballadores penitenciàries catalanes, inclòs el company del C.P. Puig dels Basses agredit el dissabte de la setmana passada, convocats de manera unitària per tots els sindicats de l’àmbit penitenciari sense cap excepció, ens vam concentrar enfront del Parlament de Catalunya en ocasió del ple de control al govern, moment en el qual eren presents tots els diputats del parlament i el govern sencer, per a protestar per les agressions que estem sofrint.

Va ser un èxit indubtable amb una repercussió política clara. Un cop a la taula i un pas important. Els mitjans van recollir les nostres declaracions, visibilitzant més el problema de les agressions, tots els grups polítics van baixar a parlar amb nosaltres, i la consellera va mantenir una reunió amb els representants sindicals presents (CCOO, UGT, CSIF, CATAC i ACAIP) després del ple on tots vam poder exposar les nostres reivindicacions.

CCOO 1a Força Sindical de Catalunya, vam exigir a la consellera el més ferm compromís en la prevenció de les agressions. CCOO vam demanar fets i recordar mesures concretes i urgents que ja li havíem comunicat per escrit registrat a la consellera (feu clic). La contínua escalada d’agressions i violència és insuportable. La jubilació anticipada ha de venir amb un pla de substitució coordinat i pressupostat, I ha d’haver-hi una ampliació de plantilla, un model eficaç d’intervenció per interns de tipus psiquiàtric i els més perillosos, i un ampli ventall de millores aplicables a tots els centres penitenciaris i per a tots els col·lectius.

CCOO també vam recordar-li durant la reunió que el moviment es demostra caminant i que calen fets fefaents que donin suport a la voluntat de resoldre el problema que el departament públicament ha manifestat.

CCOO vam fer-li saber a la consellera que la relació de l’administració amb la seva plantilla penitenciària es va trencar durant l’anterior etapa, fruit del xantatge, l’extorsió i maltractaments d’anys contra el nostre col·lectiu per par part dels anteriors responsables i que si volen recuperar la nostra confiança, caldrà que facin molts esforços.

La consellera va agrair-nos la mobilització, que permet la visibilització social i política de la realitat de les problemàtiques penitenciàries. Avui mateix la consellera ha manifestat al Parlament «agraeixo la feina que fan manifestant-se […] tots els temes que passen a presons ha de tenir un esforç de visibilització […] si ha de ser manifestant-se, que així sigui».

CCOO, en una situació d’extrema gravetat com l’actual , NO ENTENEM DE PICABARALLES, DE DIVISIONS I DE VETOS, i creiem que els treballadors i treballadores penitenciàries som un únic col·lectiu que patim junts i que hem de lluitar junts. Per això CCOO vam ser convocants a la concentració del 7 de juny a la plaça de Sant Jaume en protesta per les agressions, vam participar en la concentració del 15 de juny, i tal com CCOO ens vam comprometre el dia 9 de juliol (feu clic), per la nostra part hem fet i farem tot el possible per aconseguir que l’acció unitària, on hem participat totes les organitzacions sindicals de l’àmbit en peu d’igualtat, sigui una realitat.

Barcelona, 21 de juliol de 2022

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA SOBRE L’ÈXIT DE LA CONCENTRACIÓ AL PARLAMENT DEL 20/07/2022