INFORMACIÓ SOBRE LA VACUNACIÓ DELS MAJORS DE 55 ANYS

Durant les últimes setmanes s’ha produït la vacunació voluntària amb la vacuna d’AstraZeneca de tots els companys i companyes de l’àmbit penitenciari nascuts en 1966 o anys posteriors, tal com CCOO vam demanar ja el mes de desembre (feu clic).

No obstant això, els treballadors penitenciaris nascuts en 1965 o anys anteriors han quedat pendents de la vacunació amb les vacunes de Pfizer o Moderna creant dubtes i preocupació en aquest col·lectiu penitenciari, que per edat és el més vulnerable de tots.

Si bé NO es poden manejar dates concretes i precises de vacunació, ja que depenen per complet del subministrament de vacunes per part de les empreses farmacèutiques involucrades, si es coneix l’ordre previst de vacunació dels diferents col·lectius amb la vacuna de Pfizer o Moderna, fixat en el document «Estrategia de vacunación frente a COVID-19 en Españai que és el següent:

En concret l’ordre de vacunació prevista per al col·lectiu penitenciari nascut en 1965 o anys anteriors és el següent:

1. Els treballadors penitenciaris nascuts entre 1961 o anys anteriors seran el SETÈ grup a vacunar (Grup 5C, persones nascudes entre 1961 i 1952), immediatament després del sisè grup a vacunar, que és el Grup 5B de majors de 70 anys, és a dir, els nascuts entre 1951 i 1942.
  2. Els treballadors nascuts en 1962 o anys posteriors amb condicionsde risc alt de COVID19 greu (Grup 7) serà el VUITÈ i següent grup a vacunar després de l’anterior.
  3. Els treballadors penitenciaris nascuts entre 1962 i 1965 (grup 3B) seran el NOVÈ grup a vacunar, immediatament després de l’anterior, ja que inclou el personal penitenciari.

Cal fer constar que per a calcular l’adscripció o no a un grup d’edat, es té en compte únicament l’any de naixement, independentment del mes en què s’hagi nascut.

Es recorda que:

• La setmana passada va començar a Catalunya la vacunació amb la vacuna de Pfizer del CINQUÈ grup de vacunació (Grup 5A de majors de 80anys, és a dir, nascuts en 1941 o anys anteriors).
  • Les dates precises de vacunació depenen per complet del calendari d’arribada de les vacunes.
  • Els treballadors penitenciaris nascuts en 1966 i anys posteriors que ho hagin desitjat, ja han estat vacunats amb la vacuna d’AstraZeneca, incloent-hiun període extraordinari posterior de repesca.
  • LA VACUNA ÉS VOLUNTÀRIA.

En el futur PODRIA AMPLIAR-SE L’ESPECTRE D’EDATS als quals s’està vacunant amb la vacuna d’AstraZeneca, o disposar d’altres vacunes noves, podent variar els quadres i en general LES PREVISIONS, QUE SÓN DINÀMIQUES I ES VAN ADAPTANT A LA SITUACIÓ.

Tenint en compte les expectatives actuals de vacunació, CCOO instem la Secretaria de Mesures Penals:

• Que valori la recuperació de la concessió de permisos retribuïts per deure inexcusable al personal penitenciari de major risc que no ha pogut ser vacunat, molts amb patologies perilloses enfront de la COVID o amb familiars convivents amb patologies greus, per considerar que es troben en una situació d’especial vulnerabilitat.
  • Que realitzi les gestions adequades davant el Departament de Salut perquèes procedeixi a la vacunació de tot el personal penitenciari com més aviat millor.

La situació en TOTS els centres penitenciaris catalans ha estat i continua sent crítica, amb brots que s’estan succeint de manera contínua, sent l’últim el del C. P. Quatre Camins, produït després del de C.P. Dones, i que segueix a altres anteriors en altres centres, com el C.P. Brians 1, el C.P. Brians 2 o el C.P. Puig dels Basses, cadascun dels quals afecten desenes d’interns i funcionaris de manera que el col·lectiu penitenciari tenim una taxa d’afectació per la malaltia del DOBLE que la resta de la població.

CCOO continuarem lluitant pels drets del col·lectiu penitenciaris, com hem fet des que va aparèixer la malaltia, amb múltiples peticions de tot tipus i incloent dues denúncies a Inspecció de Treball i una petició feta amb éxit de mesures cautelaríssimes davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que van propiciar el lliurament de màscares homologades i altres mesures de seguretat.

Barcelona a 03 de març de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO SOBRE LA VACUNACIÓ DELS MAJORS DE 55 ANYS

US CONTINUAREM  INFORMANT!