NEGOCIACIÓ DE LA INTEGRACIÓ DEL PRP A L’ESPECÍFIC 27/5/2022

UNA ALTRA VEGADA L’ADMINISTRACIÓ ENS VE AMB LA MATEIXA PROPOSTA

Avui hi ha hagut una nova sessió de negociació de la integració del PRP en el complement específic amb la participació de Funció Pública i d’Economia.

La reunió ha estat curta, ja que l’administració ha lliurat una «nova» proposta que és exactament LA MATEIXA VELLA PROPOSTA que ha presentat totes les vegades anteriors, excepte que aquesta vegada ha desenvolupat una miqueta les categories de repartiment no lineal. I ja està. La resta continua igual, amb el mateix no repartiment desigual i exactament les mateixes condicions laborals abusives.

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, novament hem dit que no estem d’acord amb aquesta proposta.

CCOO hem manifestat que no acceptem un repartiment no lineal i que si volen negociar condicions de treball s’ha de fer en el marc d’un nou acord de condicions de treball.

Funció Pública ha intervingut dient que la llei i la normativa impedeixen el repartiment lineal, però ni s’ha molestat a donar un sol argument legal que donés suport a la seva afirmació.

Per això CCOO hem demanat que Funció Pública ens presenti un informe jurídic amb cara i ulls que digui taxativament que el repartiment lineal és il·legal i que pugui ser examinat pels nostres serveis jurídics. La resta és parlar per parlar.

CCOO li hem exposat a l’administració el malestar de la plantilla, especialment dels companys d’oficines, que han enviat de manera massiva a l’administració un escrit exposant el seu profund i més que justificat empipament.

Davant el bloqueig sobre la linealitat o no de la inclusió de la partida del PRP en el complement específic, CCOO no hem entrat ja a discutir quantitats, i encara menys la modificació de condicions laborals que pretén imposar l’administració. CCOO continuem creient que són abusives i que només es pot negociar un canvi de condicions de treball en el marc de la negociació d’un nou acord (l’últim es va signar en 2006 i l’última pròrroga és de 2014).

CCOO finalment hem dit a l’administració que per aquest camí, el d’insistir sempre en la mateixa proposta voluntarista i injustificada, no es va a cap part i que cal iniciar el procés de nou amb una proposta diferent que contempli la linealitat del repartiment.

CCOO recordem que la quantitat a integrar hauria de ser de 112,63 EUR per treballador/a (131,40 EUR mensuals o 1576,76 EUR anuals dividit en 14 parts, ja que al juny i desembre es cobra doble complement específic).

Els sindicats representatius i l’administració hem quedat emplaçats a una nova reunió en la qual esperem que l’administració reconsideri la seva postura i deixi de tancar-se en una proposta inacceptable.

Barcelona, 27 de maig de 2022

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA SOBRE LA RUNIÓ DE NEGOCIACIÓ DE LA INTEGRACIÓ DEL PRP AL COMPLEMENT ESPECÍFIC