C.P. BRIANS 2 – CODIS VERMELLS AL DERT 29/09/2023

Aquest divendres nit s’ha viscut al nostre centre dos incidents molt greus, DOS CODIS VERMELLS al DERT,  iniciats de manera simultània per dos interns que s’havien posat d’acord en provocar els dos incendis en el mateix moment.

Des de CCOO volem felicitar i agrair la bona tasca de tot el personal de servei que es va implicar per resoldre els incidents amb contundència i professionalitat, però, com no pot ser d’una altra manera i sense descriure la situació viscuda ni valorar-la CCOO EXIGIM:

• A la SMPRAV que incrementi el número de personal necessari a Brians 2 i a TOTS els centres de Catalunya, per poder aplicar els protocols de seguretat amb el nombre de funcionaris indicats en aquests.
  • Que s’apliqui un pla de xoc urgent per a incrementar les dotacions dels DERT i DS
  • Que s’estenguin les millores en els mitjans contra incendis que s’estan aplicant a Brians 2 a tots els centres de Catalunya.
  • A la direcció del nostre centre que apliqui el protocol amb la màxima contundència, denunciant els fets per via penal i, al mateix temps, apliqui la via disciplinària amb el màxim rigor, cosa que estem convençuts que faran.

Des de la secció sindical  de CCOO fa molt de temps que ens queixem de la falta de personal del centre (feu clic), especialment al torn de nit, el qual implica que no puguem desplegar els protocols amb la dotació de personal indicats a aquests.

CCOO continuarem pressionant a la SMPRAV perquè augmenti la plantilla del nostre centre per tal de poder cobrir LA TOTALITAT dels serveis amb les ràtios mínimes necessàries per desenvolupar les nostres tasques amb seguretat.

NO PODEM CONTINUAR PRESTANT SERVEIS AMB UN NUMERO DE FUNCIONARIS INSUFICIENT I SOBRECARREGATS DE FEINA, LA QUAL COSA SUPOSA TREBALLAR EN CONDICIONS D’INSEGURETAT

Com a professionals en serveis penitenciaris hem de treballar en condicions tan segures como sigui possible

CCOO demanem i continuarem demanant, en aquest cas també a través del Comitè de Seguretat i Salut, que els centres disposin de la ràtio suficient (especialment al torn de nit) per poder complir amb el que diuen els protocols d’incendis dels centres així com que es procedeixi a avaluar l’operativa derivada de la aplicació d’aquests protocols (feu clic) per eliminar o disminuir els riscos als que estem exposats.

Tornem a felicitar a TOT el personal que va resoldre aquests incidents, ja que, gràcies a la seva professionalitat i vàlua, no va anar a mes.

Sant Esteve Sesrovires, 30 de setembre de 2023

Secció Sindical CCOO C.P. Brians 2

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DEL C.P. BRIANS 2