CCOO ENS REUNIM AMB EL GRUP POLÍTIC EN COMÚ PODEM

CCOO, 1a FORÇA SINDICAL DE CATALUNYA, NO ENS OBLIDEM DEL TEMA DE LA JUBILACIÓ ANTICIPADA NI DE LA RESTA DE REIVINDICACIONS DEL COL·LECTIU PENITENCIARI

La situació actual, amb negociacions polítiques a diverses bandes, fa necessari més que mai intervenir amb els grups polítics perquè els temes més importants pels treballadors i treballadores penitenciàries catalanes siguin presents en la discussió política i no s’oblidin.

En el marc de la campanya que CCOO hem anat desenvolupant des de 2019, CCOO seguim mantenint contactes amb els grups polítics a tots els nivells, tant del Parlament de Catalunya, com del Congrés dels Diputats amb l’objectiu definit de defensar la jubilació anticipada de tot el col·lectiu penitenciari sense excepció així com la resta de temes més apressants per al nostre col·lectiu.

Avui dimecres 4 d’octubre CCOO ens hem reunit novament amb el grup parlamentari d’En Comú Podem per a aconseguir que la jubilació anticipada i la resta de temes rellevants (increment de plantilla, agressions, jubilació anticipada de tractament, aerosols, etc.) siguin presents en les seves negociacions.

En el marc d’una sèrie àmplia d’accions, CCOO vam ser el sindicat que vam aconseguir en exclusiva al març que tots els grups polítics del Parlament secundessin sense excepció una resolució parlamentària presentada pel grup polític d’En comú Podem en el Parlament de Catalunya, a favor de la nostra jubilació anticipada (feu clic).

AQUESTA RESOLUCIÓ PARLAMENTARIA VA SER INSTADA I OBTINGUDA PER CCOO!

A NINGÚ SE LI ESCAPA QUE ASSOLIR EL SUPORT POLÍTIC EXPLÍCIT DE TOTS ELS GRUPS POLÍTICS REPRESENTATS EN EL PARLAMENT ÉS UNA ARMA POLÍTICA IMPORTANT A FAVOR DE LA SEVA CONSECUCIÓ.

Tots els partits amb representació al Parlament de Catalunya es van comprometre de manera pública durant la tramitació de la resolució a defensar-la no sols a Catalunya sinó també a Madrid.

Recordem també que:

Novament, CCOO recordem que s’han seguit dues vies en matèria de jubilació anticipada:

• La via ordinària d’acord amb el decret 1698/2011, de 18 de novembre, pel qual es regula el règim jurídic i el procediment general per a establir coeficients reductors i anticipar l’edat de jubilació en el sistema de la Seguretat Social. S’ha iniciat ja, continua plenament vigent encara que alentida per estar el govern actual en funcions, i finalitzarà en un Reial decret especifico de jubilació del nostre col·lectiu. Aquesta via és la que van seguir els bombers i els policies locals.
  • L’extraordinària, a través d’una esmena d’ERC en la Llei de Mesures d’Eficiència Processal que introduïa la disposició addicional corresponent en la Llei General de la Seguretat Social. En ser dissoltes les Corts, totes les lleis en tràmit han decaigut. Aquesta és la via que van seguir els mossos i caldrà esperar a la formació d’un nou govern per a reactivar-la.

CCOO li hem lliurat al grup parlamentari d’En Comú Podem el dossier 2023 de CCOO sobre la situació actual del sistema penitenciari català (feu clic) per a descarregar-ho), que recopila les reivindicacions a favor del col·lectiu penitenciari, i hem incidit especialment en una sèrie de temes:

• La jubilació anticipada del personal penitenciari, i la necessitat d’incloure el personal de tractament.
  • L’increment de plantilla i l’obertura de la borsa aconseguit amb l’acord d’agressions de març de 2023
  • El compliment de la resta de l’acord contra les agressions de 2023
  • La consideració com a agents d’autoritat
  • La introducció efectiva dels aerosols d’acció adequada.
  • La situació de les dones en el sistema penitenciari català.
  • La pressió de l’administració sobre els treballadors mitjançant l’abús dels òrgans d’inspecció.
  • Els problemes del nou vestuari.
  • La problemàtica específica dels centres, en aquest cas en concret amb un membre de la secció de CCOO del C.P. Puig dels Basses.

NI ÉS LA PRIMERA VEGADA, NI SERÀ L’ÚLTIMA.

CCOO CONTINUAREM TREBALLANT A TOTS ELS NIVELLS I EN TOTS ELS LLOCS EN DEFENSA DELS INTERESSOS DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES PENITENCIÀRIES CATALANES.

Barcelona, 4 d’octubre de 2023

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE LA REUNIÓ DE CCOO AMB EL GRUP POLÍTIC D’EN COMÚ PODEM