LA DENUNCIA DE CCOO DAVANT LA INSPECCIÓ DE TREBALL CONTINUA

El dilluns 10 de maig CCOO VAM DENUNCIAR DAVANT LA INSPECCIÓ DE TREBALL AL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA (feu clic) pels incendis ocorreguts el dissabte anterior en el C.P. Quatre Camins.

La denúncia de CCOO va ser eminentment tècnica, (feu clic per descarregar-la), posant l’accent en les deficiències més greus i concretes observades en el centre, ja que les denúncies genèriques o en àmbits no adequats fetes per altres, NO són contemplades per la Inspecció de Treball.

La Inspecció de Treball arran de la nostra denúncia es va posar en contacte amb CCOO de cara a realitzar una inspecció en el centre, i com a conseqüència el 3 de juny la Inspectora de Treball va efectuar una inspecció al C.P. Quatre Camins.

Com a continuació de la visita de la inspectora de treball al C.P. Quatre Camins, AVUI 22 DE JUNY HEM TINGUT UNA CONVOCATÒRIA PRESENCIAL DAVANT INSPECCIÓ DE TREBALL A LA SEVA SEU DE BARCELONA, a la qual estaven convocades totes les forces sindicals amb delegats de prevenció, assistint només CCOO i Acaip, i la gerent i, el Tècnic de PRL del C.P. Quatre Camins. (UGT, CSIF, CATAC i Intersindical-CSC no han aparegut).

Durant la reunió la gerent ha entregat a la inspectora una allau de documentació que li va ser demanada pel requeriment del dia 3 de juny de la Inspecció de Treball.

La inspectora ha fet una revisió preliminar de la documentació aportada, pendent d’un examen en profunditat d’aquesta, i, després d’hora i mitja, ha informat l’administració de la falta d’una avaluació de riscos actualitzada (l’última és de l’any 2015) i d’un manual d’autoprotecció posat al dia (el presentat és de fa 20 anys) . CCOO hem avisat a la inspectora que al pla no consten les unitats construïdes posteriorment a la seva elaboració, a saber, DERT, mòduls prefabricats i MSOB.

La inspectora també ha requerit a l’administració la presentació d’un document on indiqui que s’han corregit les deficiències detectades a la visita del dia 3 de juny, on va requerir que es facin unes intervencions de manera immediata, (vegeu nota informativa del dia 04 de juny de 2021, feu clic).

CCOO CONTINUAREM VIGILANT QUE TOTES LES PETICIONS D’INSPECCIÓ DE TREBALL SIGUIN COMPLETADES PER PART DE LA NOSTRA ADMINISTRACIÓ

CCOO FAREM TOTES LES ACCIONS QUE SIGUIN NECESSÀRIES PER ASSEGURAR EL SEU COMPLIMENT

Barcelona, 22 de juny de 2021

DESCARREGA EN PDF LA NOTA INFORMATIVA DE CCOO. LA DENUNCIA DE CCOO DEVANT LA INSPECCIÓ DE TREBALL CONTINUA