NOVES I GREUS AGRESSIONS AL C.P. BRIANS 1

• Agressió al DERT de Dones del C.P. Brians 1, 29 de juny:

Una interna ubicada al DERT va protagonitzar una greu agressió que va provocar que dels 6 companys que van intervenir per controlar l’incident, alguns van rebre assistència mèdica al mateix centre i altres van haver de ser assistits a la mútua per lesions.  La interna va colpejar, esgarrapar i escopir-los, utilitzant un nivell d’agressivitat extraordinari.

CCOO, 1a Força Sindical de Catalunya, fa anys que denunciem i fem pública la situació de descontrol que es pateix en les presons i més específicament als departaments especials, demostrant l’augment constant d’agressions i violència que ens ha portat l’erràtica i ineficient política penitenciària. Ja vam publicar un escrit detallat sobre la situació insostenible en els DERT catalans (feu clic) i una segona part (feu clic) on destaquem l’extrema perillositat que representa un reduït grup d’interns i internes violentes, la necessitat urgent d’instal·lacions, recursos i protocols que permetin tractar de manera integral, diferenciada i separada aquests casos extrems.

CCOO denunciem que aquesta situació no es limita a centres d’adults o d’homes, l’increment de violència és transversal en tots els centres penitenciaris catalans independentment que siguin homes, joves o com va ser en aquest cas, dones.

Desgraciadament, una vegada més, aquest desenllaç era previsible tenint en compte la conducta prèvia de la interna, amb contínues exigències i amenaces i  insults als professionals quan no obtenia les seves pretensions. Cal destacar que havia estat visitada poc abans per diverses entitats vinculades als drets dels interns, entitats que, en ocasions, semblen afavorir que aquests facin reivindicacions a qualsevol preu i que caldria analitzar.

• Codi 2 a la UHPP, 28 de juny:

D’altra banda, abans d’ahir, també es van produir diversos aldarulls a la UHPP que van fer necessàries l’activació d’un codi 2.

D’un costat, una interna ubicada a la unitat, que havia tingut una baralla amb una altra interna, va protagonitzar una agressió amb cops, esgarrapades i mossegades als funcionaris. Simultàniament, un altre intern va començar a cridar i va llençar-se contra el personal, mentre la resta colpejava violentament els vidres i cridaven en la sala de dia, pretenent generar aldarulls generalitzats.

La intervenció del personal va resoldre la situació. Arrel d’aquests fets, quatre companys van patir lesions, dos dels quals estan de baixa mèdica.

Des de la Secció Sindical de CCOO del CP Brians 1 no podem permetre que aquests fets es repeteixin i per aquest motiu  exigim a la direcció del Centre i a la Secretaria de Mesures Penals les mesures necessàries perquè els interns i internes amb perfils violents, se’ls apliquin les mesures corresponents reglamentàries sense dilacions ni posar en risc la seguretat del personal penitenciari.

Des de CCOO advertim i volem remarcar tal com vam fer el passat 17 de maig (feu clic) i com hem demostrat als Informes Anuals (feu clic), que continua la necessitat urgent d’augmentar el nombre d’efectius a les guàrdies i cal que es faci ja! Tots els serveis continuen amb escassetat de funcionaris, i l’espiral de violència continua mostrant la sensació d’impunitat per part dels interns, especialment en unitats sensibles.

La Secció Sindical de CCOO Brians 1 insistim a donar les gràcies als companys presents per la seva magnífica labor i implicació i desitgem la més prompta recuperació dels companys que van patir lesions.

DESCARREGA LA NOTA INFORMATIVA DE LA  SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DE BRIANS 1 : NOVES I GREUS AGRESSIONS AL C.P. BRIANS 1