CCOO DEMANEM PROVES PCR ALS CENTRES I PROVES PERIÒDIQUES PER TOTS ELS TREBALLADORS I TREBALLADORES

CCOO hem demanat per escrit al Secretari de Mesures Penals, amb còpia a la Directora de Serveis i les directores de RR.HH. del departament i de la SMPRAV, que es realitzin proves PCR de manera immediata en els centres a tots els treballadors que siguin qualificats de contactes amb un positiu i que es realitzin també proves PCR a tots els treballadors i treballadores amb caràcter general i de manera periòdica.

Estimat senyor,

L’aparició aquesta última setmana de positius a COVID-19 en els centres de Brians 1 i Joves, segons el parer de CCOO han exposat deficiències en els protocols d’actuació pel que fa als treballadors i treballadores.

Segons els protocols d’actuació de Salut acordats en el PROCICAT, les proves als interns s’han de realitzar en els centres, la qual cosa es duu a terme de manera més o menys immediata. Per contra els treballadors/es que són qualificats de contactes són derivats al seu CAP respectiu per a la realització de les corresponents proves. Depenent de la situació de col·lapse en què es trobin els CAPs i de l’avaluació de prioritat que facin els facultatius d’aquests centres, les proves es fan amb major o menor lentitud, o fins i tot s’ha comunicat a algun company afectat el fet que no se li faria prova, havent de prendre mesures de força i obligant la Secretària a intervenir.

L’anterior, obligant a la SMPRAV a una intervenció directa i extraordinària, evidència que el protocol d’actuació no funciona, ja que es basa en un protocol burocratitzat i general per a tots els col·lectius que no tenen en compte la situació extraordinàriament específica i única dels centres penitenciaris, amb contactes dels treballadors amb l’exterior que poden crear brots descontrolats amb gran facilitat en uns centres amb una densitat de població única.

CCOO considerem que:

1. Els protocols d’actuació no semblen tenir en compteque els centres penitenciaris catalans compten amb serveis sanitaris propis, que si bé depenen orgànicament de Salut, realitzen la seva labor de manera exclusiva en els centres. No utilitzar-los per a realitzar les proves als treballadors en el mateix centre i de manera immediata creiem que és una temeritat, ja que envia a les seves cases amb les seves famílies a treballadors potencialment infectats que poden trigar dies a realitzar en el seu CAP una prova PCR. També és un balafiament de recursos, ja que priva de treballadors als centres per més temps del necessari, sobrecarregant de treball als companys que continuen exercint la seva tasca en els centres i afectant la seguretat.

1. Fins i tot en el cas que Salut enviï equips específics d’actuació per a realitzar proves massives als interns, no té sentit que no s’aprofiti per a realitzar-les en aquest mateix moment també als treballadors. Si per a realitzar les proves PCR de manera general a tots els treballadors penitenciaris tal com va obligar i va ordenar la interlocutòria del TSJCde 8 d’abril que aconseguim l’Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO, es va obligar els treballadors a acudir als seus centres de treball en comptes dels seus CAPS, no entenem per què als treballadors afectats, ara se’ls obliga a anar al seu CAP, col·lapsant-los encara més, en comptes de fer-los la prova de manera immediata i ràpida en el seu lloc de treball per a derivar després el resultat de la prova al seu CAP, ja que lògicament Salut té les dades sanitàries de tots els catalans i el nostre historial mèdic. Això permetria una gestió ràpida i eficaç dels treballadors que hagin estat contactes augmentant la seguretat dels centres i de les famílies dels afectats.

1. La situació de brots continus també evidencia la necessitat que independentment de les proves PCR realitzades de manera extraordinària, es continuïn realitzant proves PCR de manera general i periòdica a tots els treballadors i treballadors penitenciaris/es tal com ordena l’interlocutòria del TSJCdel 8 d’abril i tal com CCOO hem anat sol·licitant de manera reiterada i contínua durant tots aquests mesos (podeu fer clic per a accedir a l’escrit origina de cada data)

Per això CCOO sol·licitem:

• Que la SMPRAVi el departament de Justícia utilitzin tots els mitjans de pressió necessaris en defensa dels seus treballadors/es en el PROCICAT i aconsegueixin que de les proves PCR als treballadors i treballadores qualificades de contacte per brot extraordinari, no es derivin als CAPs, i es realitzin de manera immediata i en el mateix centre.
  • Que es continuï realitzant de manera periòdica proves PCR i serològiques a tots els treballadors, donat el seu indubtable efecte preventiu.

Barcelona a 10 d’agost de 2020

Atentament

Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO

DESCARREGA EN PDF L’ESCRIT DE CCOO AL SMPRAV DEMANANT PROVES PCR ALS CENTRES PELS COMPANYS/ES QUE SIGUIEN CONTACTES AMB UN POSITU I DE PROVES PCR PERIÒDIQUES PER A TOTS ELS TREBALLADORS/ES